1399/11/08-22:47

یک گردان کامل یمنی وابسته به امارات به انصارالله پیوست

منابع خبری چهارشنبه شب از جدا شدن یک گردان کامل از نیروهای مورد حمایت امارات و پیوستن آن به انصارالله یمن خبر دادند.

به گزارش دولت بهار به نقل از المیادین، فرمانده گردان و ۱۵۰ تن از اعضای نیروهای موسوم به "طارق صالح" که مورد حمایت امارات هستند و در ساحل غربی یمن مستقر هستند، از نیروهای اماراتی جدا و به نیروهای صنعا که مورد حمایت انصارالله یمن است، پیوستند.

این نخستین بار نیست که دسته‌های مختلف نظامی در اعتراض تحت امر کشورهای متجاوز و همچنین دولت فراری یمن به خاطر نارضایتی، به دولت نجات ملی یمن وابسته به انصارالله پیوسته و از ائتلاف سعودی -اماراتی جدا شده‌اند.

مردادماه گذشته نیز یک گردان کامل از نیروهای دولت "عبدربه منصورهادی" رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن و مورد حمایت ائتلاف سعودی جدا و به انصارالله یمن پیوسته بود.

تیرماه سال گذشته نیز "فیصل العفیف" افسر امنیتی و اطلاعاتی تیپ ۱۵۶ مستقر در منطقه "الیتمة" واقع در استان "الجوف" پس از جدایی‌ از ائتلاف متجاوز سعودی و نیروهای ارتش دولت مستعفی یمن، وارد صنعاء شد و به جنبش انصارالله پیوست.

جدا شدن نیروهای مورد حمایت سعودی در یمن در حالی صورت می گیرد که برخلاف پیش بینی‌ها و تحلیل‌های نظامی این ائتلاف، با مقاومت سنگین و دور از انتظار نیروهای مردمی، عرصه بر نیروهای عبدربه منصورهادی تنگ شده است و این نیروها با خسارت و تلفات سنگینی  از سوی انصارالله روبرو شده‌اند و مقاومت مردمی یمنی‌ها، در میان ارتش دولت مستعفی و نیروهای تحت امر ائتلاف، شکاف ایجاد کرده‌اند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب