1399/05/09-15:07

قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۹/۰۵/۰۹

قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۹/۰۵/۰۹

پس از آنکه فدرال رزرو آمریکا وعده داد تا از اقتصاد بحران زده آمریکا حمایت کند و این مسئله موجب بهبود احساس حاکم بر بازارهای مالی شد، قیمت طلا امروز اندکی کاهش داشت.

به گزارش دولت بهار به نقل از رویترز، پس از آنکه فدرال رزرو آمریکا وعده داد تا از اقتصاد بحران زده آمریکا حمایت کند و این مسئله موجب بهبود احساس حاکم بر بازارهای مالی شد، قیمت طلا امروز اندکی کاهش داشت. بدین ترتیب انتظار بازار برای عبور قیمت ها از مرز 2000 دلار فعلا با یک مقاومت فنی مواجه شده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.55 درصد کاهش به 1960 دلار و 2 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر نیز با 0.12 درصد کاهش به 1974 دلار و 90 سنت رسید.

کایل رودا تحلیلگر موسسه آی جی مارکتس گفت: «بخشی از افت قیمت ها به برداشت سود سرمایه گذاران بر می گردد. اما در روزهای آتی ممکن است شاهد افزایش مجدد قیمت ها به بالای 1980 دلار و نزدیکی 2000 دلار باشیم.»

رودا افزود، کاهش قیمت نسبی امروز بیشتر ماهیت فنی داشته زیرا فلز زرد نتوانسته مقاومت فنی محدوده 1980 دلار را در هم بشکند.

روز چهارشنبه و پس از آنکه فدرال رزرو وعده داد نرخ بهره را در نزدیکی صفر حفظ کند و همزمان با رشد سریع موارد ابتلا به کرونا که امیدها به ترمیم اقتصادی را کم رنگ کرده، قیمت طلا به بالاترین رقم تاریخ خود رسید.

نرخ پایین بهره موجب کاهش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا می شود. به علاوه در وضعیتی که به دلیل وضع سیاست های حمایتی توسط اقتصادهای بزرگ، میزان نقدینگی بالا رفته، سرمایه داران برای در امان ماندن از افزایش نرخ تورم به سمت بازار طلا گرایش پیدا می کنند.

جرومی پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا وعده داده که این بانک هر آنچه در توان دارد و تا جایی که می تواند به احیای اقتصاد این کشور کمک کند. عامل دیگری که به افت قیمت طلا کمک کرد، تقویت شاخص ها در بازارهای بورس آسیا به پیروی از بازار بورس وال استریت بود.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب