1400/04/11-12:23

عرضه خارج از شبکه دارو در شمال تهران

رئیس گشت تعزیرات حکومتی تهران از جریمه دو داروخانه متخلف در شمال تهران خبر داد.

به گزارش دولت بهار، ناصر مدیحی طامه رئیس گشت تعزیرات حکومتی تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: گشت مشترک تعزیرات به همراه معاونت سازمان غذا و دارو تهران، به منظور رسیدگی به وضعیت داروخانه‌ها در بحث جلوگیری از وقوع تخلف گرانفروشی اقلام دارویی، بهداشتی و درمانی در سطح پایتخت برگزار شد.

وی افزود: در پی دریافت گزارشاتی مبنی بر عرضه خارج از شبکه دارو و همچنین فروش دارو‌های مکمل ورزشی با نرخ بیش از قیمت مصوب، به سراغ ۲ داروخانه در پارک وی و پاسداران رفته و موارد مورد بررسی قرار گرفتند.

مدیحی تصریح کرد: در بررسی پرونده عرضه دارو‌های خارج از شبکه مشخص شد که متصدی یکی از این دو داروخانه با تهیه انباری اقدام به دپوی دارو‌ها و محصولات بهداشتی و درمانی کرده و با عرضه محصولات خارج از شبکه دارویی، فعالیت‌های غیر قانونی را انجام می‌داده است.

وی افزود: در بررسی پرونده دوم مشخص شد که در یکی از داروخانه‌ها متصدی این واحد اقدام به عرضه و فروش دارو‌های مکمل ورزشی با قیمت بیش از نرخ مصوب می‌کند و از ارائه فاکتور خرید به بازرسان گشت تعزیرات سر باز زد.

رئیس گشت تعزیرات حکومتی تهران با بیان اعمال جریمه برای هر دو داروخانه متخلف، گفت: ضمن تفهیم تخلفات صورت گرفته به متصدیان این دو داروخانه، جرایم نیز مطابق قانون برای آن‌ها اعمال شد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب