1399/05/29-18:02

رویترز: حتی با وجود فعال شدن مکانیسم ماشه ایران در برجام می‌ماند!

رویترز: حتی با وجود فعال شدن مکانیسم ماشه ایران در برجام می‌ماند!

خبرگزاري رويترز در گزارشي نوشت: ايران اميدوار است با خروج ترامپ از كاخ سفيد بار ديگر توافق برجام احيا شود و به همين خاطر تلاش مي‌كند فشارهاي چند ماه آتي را بگذراند و منتظر نتايج انتخابات نوامبر( آبان ) امسال در آمريكا باشد.

به گزارش دولت بهار، چند مقام ایرانی به رویترز گفتند، سرنوشت توافق هسته‌ای شکننده بین ایران و قدرت‌های جهانی به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در ماه نوامبر وابسته است، نه به برنامه پیشنهادی دولت ترامپ به فعال کردن مکانیسم ماشه علیه ایران در شورای امنیت.

دولت ترامپ قصد دارد این هفته مکانیسم ماشه را علیه ایران در شورای امنیت فعال کند؛ این اقدام به رغم خروج یکجانبه دولت ترامپ از برجام در سال 2018 انجام می‌شود.

سه مقام ایرانی به رویترز گفتند: تصمیم مقامات تهران بر این است که حتی به رغم فعال شدن مکانیسم ماشه علیه ایران در شورای امنیت، تهران در برجام بماند و منتظر نتایج انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر آمریکا باشد. این مقامات گفتند امیدواری تهران بر این است که پیروزی بایدن بر ترامپ در انتخابات آتی، برجام را نجات خواهد داد.

یک مقام ایرانی که در جریان مذاکرات هسته‌ای ایران بوده، به شرط افشا نشدن نامش به رویترز گفت:" حتی اگر آمریکایی‌ها بزرگترین اشتباه خود یعنی استفاده از مکانیسم ماشه را انجام دهند، تصمیم ایران ماندن در برجام است."

او افزود:" ما هنوز اینجا خواهیم بود اما ترامپ ممکن است چند ماه دیگر در کاخ سفید نباشد!

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب