1399/05/31-08:30

رکود بازار میوه در آستانه ماه محرم

رکود بازار میوه در آستانه ماه محرم

رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: با توجه به شیوع کرونا، تعطیلی مراسم و مهمانی‌ها و آغاز ایام محرم بازار میوه در رکود به سر می‌برد.

به گزارش دولت بهار، اسداله کارگر رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران، از آرامش حاکم بر بازار میوه خبر داد و گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید و فراوانی عرضه، نوسان خاصی در بازار میوه رخ نمی‌دهد.

وی قیمت هر کیلو انجیر را ۱۲ هزار تا ۲۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر کیلو انگور بی دانه ۱۲ هزار تا ۱۷ هزار تومان، انگور رطبی ۶ هزار تا ۱۰ هزار تومان، انگور عسگری ۶ هزار تا ۱۱ هزار تومان، آلبالو ۱۲ هزار تا ۱۸ هزار تومان، آلو سیاه ۴ هزار تا ۸ هزار تومان، آلو شابلون ۷ هزار تا ۱۲ هزار تومان، آلو قطره طلا ۴ هزار تا ۱۲ هزار تومان، توت فرنگی ۱۰ هزار تا ۲۰ هزار تومان، زردآلو ۱۲ هزار تا ۱۷ هزار تومان، سیب گلاب ۸ هزار تا ۱۴ هزار تومان و شلیل شبرنگ ۵ هزار تا ۱۱ هزار تومان است.

کارگر ادامه داد: در حال حاضر هر کیلو گلابی بیروتی با نرخ ۱۵ هزار تا ۲۷ هزار تومان، گلابی شاه میوه ۱۲ هزار تا ۲۰ هزار تومان، گیلاس تکدانه ۱۷ هزار تا ۲۵ هزار تومان، گیلاس صورتی ۶ هزار تا ۱۰ هزار تومان، گیلاس مشکی ۷ هزار تا ۱۲ هزار تومان، هلو انجیری ۸ هزار تا ۱۳ هزار تومان، هلو هسته جدا ۷ هزار تا ۱۲ هزار تومان، خربزه ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان، طالبی ۲ هزار تا ۵ هزار تومان و هندوانه یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار و با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی قیمت هر کیلو خیار بوته‌ای را ۳ هزار تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان و خیار گلخانه ۳ هزار تا ۶ هزار تومان اعلام کرد و گفت: طی روز‌های اخیر، قیمت خیار با نوساناتی روبرو شده که این امر به معنای گرانفروشی نیست، بلکه قیمت در مبدا افزایش یافته است. هرچند ممکن است در برخی خرده فروشی‌ها سوء استفاده‌هایی رخ دهد.

وی قیمت هر کیلو بادمجان قلمی را ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو بادمجان قلمی ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان، بادمجان گلخانه ۵ هزار تا ۷ هزار تومان، بادمجان دلمه ۳ هزار تا ۵ هزار تومان، بامیه ۷ هزار تا ۱۲ هزار تومان، پیاز شیری یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، پیاز قرمز ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان، پیاز زرد یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان، سیب زمینی یک هزار و ۷۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، سیر خشک ۱۵ هزار تا ۳۵ هزار تومان، غوره آبگیری ۳ هزار تا ۵ هزار تومان، غوره عسگری ۴ هزار تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان، فلفل تند ریز ۳ هزار تا ۵ هزار تومان، فلفل دلمه سبز ۵ هزار تا ۱۰ هزار تومان و فلفل شیرین ۸ هزار تا ۱۵ هزار تومان است.

این مقام مسئول با اشاره به نرخ سایر صیفی در بازار بیان کرد: هم اکنون هر کیلو کلم بروکلی با نرخ ۸ هزار تا ۱۴ هزار تومان، کاهو پیچ سالادی یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، کاهو رسمی ۲ هزار تا ۳ هزار تومان، کرفس یک هزار تا ۳ هزار تومان، کلم سفید و قرمز ۲ هزار تا ۳ هزار تومان، گوجه فرنگی یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، لوبیا سبز ۵ هزار تا ۷ هزار تومان، لیموترش ریز ۸ هزار تا ۱۲ هزار تومان، لیموترش سنگی ۸ هزار تا ۱۲ هزار تومان و هویج ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان مرکزی و با احتساب ۳۵ درصد سود در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود.

وی نرخ هر کیلو سبزی جور (پلو، آش، قورمه) را ۲ هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان و سبزی خوردن ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان اعلام کرد.

کارگر ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراسم و مهمانی ها، بازار میوه تحت تاثیر قرار گرفت که با شروع ایام محرم رکود بازار بیشتر می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی در پایان درباره آینده بازار میوه گفت: با توجه به شرایط فعلی تولید و رکود بازار در ایام محرم پیش بینی می‌شود که قیمت میوه در همین حد باقی بماند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب