1399/06/14-20:58

ادای سوگند نخستین زنان قاضی در کویت+ تصاویر

هشت قاضی زن، به عنوان نخستین زنان قاضی در تاریخ کویت سوگند قانون اساسی را به جا آوردند.

به گزارش آر تی، ۸ زن قاضی، روز پنجشنبه به عنوان نخستین زنان قاضی در تاریخ کویت سوگند قانون اساسی را به جا آوردند.

بر اساس این گزارش، روز پنجشنبه ۵۴ قاضی از جمله ۸ قاضی زدن در برابر یوسف المطاوعه، رئیس شورای عالی قضایی کویت به مناسبت تعیین آن‌ها به عنوان قاضی در «دیوان عالی کشور» سوگند یاد کردند.

ادای سوگند نخستین زنان قاضی در کویت+ تصاویر

در این مراسم، یوسف المطاوعه، رئیس شورای عالی قضایی کویت سخنانی را در برابر قضات جدید ایراد و به آن‌ها به خاطر پیوستن به گروه قاضیان تبریک گفت.

او همچنین در این سخنان بر پیامد‌های مسئولیت‌های قانونی که یک قاضی بر عهده دارد و التزاماتی را که باید به آن پایبند باشد، از جمله تلاش برای تحقق عدالت و منافع طرفین دعوا تأکید کرد.

ادای سوگند نخستین زنان قاضی در کویت+ تصاویر

او همچنین به مناسبت سوگند ۸ قاضی زن که نخستین قضات زن در تاریخ کویت به شمار می‌روند، بر تجربه کار زنان قاضی به عنوان تجربه‌ای یاد کرد که می‌توان آن را پس از گذشت مدتی گسترش داد.

در این مراسم «عادل بورسلی» رئیس دیوان عالی کویت بر ضرورت پایبندی به دستوراتی که به حسن انجام کار قضات منجر می‌شود تأکید کرد و گفت: تلاش بر این است که مشکلات موجود مرتفع شده تا کار افراد مراجعه کننده در سریع‌ترین زمان ممکن حل شود.

گفتنی است پیشتر خبر انتخاب ۸ قاضی زن برای نخستین باردر تاریخ کویت، سر و صدا‌های زیادی را در شبکه‌های اجتماعی به پا کرده بود. در حالی که شماری از این تصمیم دستگاه قضایی کویت انتقاد کرده بودند، این تصمیم با استقبال فراوانی در تاریخ کویت روبرو شده بود و بسیاری آن را پیروزی برای زنان کویتی توصیف کرده بودند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب