1399/06/15-22:32

وزیر خارجه سوئیس: برای برقراری ارتباط میان ایران و آمریکا تلاش می‌کنیم

وزیر خارجه سوئیس: برای برقراری ارتباط میان ایران و آمریکا تلاش می‌کنیم

وزیر امور خارجه سوئیس گفت: صلح و تجارت ۲ عامل مهم در توسعه کشورهاست و بیش از یکصد سال از روابط ما با ایران می‌گذرد و ما امروز در حضور شما هستیم تا بگوییم سوئیس همواره به دنبال صلح و آرامش بوده است و تلاش سوئیس آن است که حداقل‌های گفت‌و‌گوی بین ۲ کشور ایران و آمریکا برقرار شود.

به گزارش دولت بهار به نقل از فارس، ايگنازيو كاسيس امروز در ديدار با استاندار اصفهان اظهار داشت: فردا در تهران در ديداري رسمي ياد و خاطره يكصد سال فعاليت ديپلماتيك مشترك بين ۲ كشور ايران و سوئيس را گرامي و جشن خواهيم گرفت چرا كه روابط بين اين ۲ كشور قدمت يكصد ساله دارد و از اواخر قرن ۱۹ با امضاي توافقنامه صلح و تجارت بين ايران و سوييس تاكنون ادامه داشته است.

وزير خارجه سوئيس با اشاره به نقش ميانجيگرانه سوييس بين ايران و آمريكا تصريح كرد: صلح و تجارت ۲ عامل مهم در توسعه كشورهاست و بيش از يكصد سال از روابط ما با ايران مي‌گذرد و ما امروز در حضور شما هستيم تا بگوييم سوئيس همواره به دنبال صلح و آرامش بوده است و  تلاش سوئيس آن است كه حداقل‌هاي گفت‌و‌گوي بين ۲ كشور ايران و آمريكا برقرار شود.

وي اضافه كرد: اصفهان به نصف جهان معروف است و اگرچه در بازديد از اين شهر يك صدم زيبايي‌هاي اصفهان را نديده‌ام ولي تصريح مي‌كنم كه اصفهان شهري شگفت‌انگيز و استثنايي است‌ كه در پشت اين عظمت تمدني عظيم قرار دارد.

كاسيس اضافه كرد: معتقدم روابط عالي ۲ كشور ايران و سوييس بعد از كرونا در جهت روابط علمي و گردشگري توسعه يابد.

وي تصريح كرد: امروز بعد از ظهر بازديدهاي خود را از شهر اصفهان دنبال خواهم كرد و به طور قطع نسل و شوق بازگشت مجدد دوباره به اين شهر را در من تقويت خواهد كرد.

به گزارش فارس، ايگنازيو كاسيس، وزير امور خارجه سوئيس روز شنبه وارد اصفهان شد و ديدارش را پس از بازديد از آثار تاريخي و ميراث فرهنگي شهر با جمعي از مسوولان و استادان دانشگاه اين استان آغاز كرد؛ وي صبح امروز از آثار تاريخي اصفهان از جمله ميدان امام (ره)  و جاذبه‌هاي گردشگري و صنايع دستي اين شهر بازديد كرد.

وزير امور خارجه سوييس و هيات همراه وي سپس ديداري با استادان دانشگاه صنعتي اصفهان در محل هتل عباسي اصفهان داشتند و به گفت و گو و تبادل‌نظر براي گسترش تعاملات علمي، فرهنگي و فناوري پرداختند.

وزير امور خارجه سوئيس همچنين امروز از كليساي وانك اصفهان بازديد و با اسقف سپيان كاشچيان پيشواي مذهبي ارامنه اصفهان و جنوب ايران ديدار خواهد كرد.

وزير امور خارجه سوئيس پس از اصفهان به تهران سفر خواهد كرد و برنامه‌هاي رسمي وي از روز يكشنبه در تهران آغاز مي‌شود كه مهمترين آن جلسه يكصدمين سالگرد آغاز روابط دو كشور است؛ محمد جواد ظريف وزير امور خارجه كشورمان نيز روز دوشنبه هفدهم شهريور در تهران ميزبان كاسيس، وزير امور خارجه سوئيس و هيأت همراه وي خواهد بود؛ روابط دوجانبه، تحولات منطقه و موضوعات بين‌المللي از محورهاي مهم گفت وگوهاي ۲ طرف است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب