1399/06/17-22:22

تجمع دانشجویان مقابل سازمان خصوصی سازی + تصاویر

 تجمع دانشجویان مقابل سازمان خصوصی سازی + تصاویر

جمعی از دانشجویان امروز در اعتراض به واگذاری‌های غیراصولی مقابل سازمان خصوصی‌سازی تجمع کردند.

به گزارش دولت بهار به نقل از تسنیم، جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران در اعتراض به خصوصی‌سازی‌ها و واگذاری‌های غیراصولی مقابل سازمان خصوصی‌سازی تجمع کردند.

این دانشجویان با دردست داشتن دست نوشته هایی با مضامین "خصوصی‌سازی‌های رانتی عامل بیکاری" ،  "نه به خصوصی‌سازی بدون نظارت"، ،"مفسد اقتصادی اعدام باید "، "دانشجوی مسلمان حامی مستضعفان"، "تنها راه نجات هفت تپه خلع ید" به نحوه واگذاری‌ها اعتراض کردند و خواستار نظارت بیشتر در واگذاری ها شدند.

در بخشی از این بیانیه دانشجویان مقابل این سازمان آمده است:

"در سال های اخیر روند نادرست خصوصی‌سازی در کشور چوب لای چرخ تولید گذاشته و زندگی بسیاری از کارگران را مختل کرده است.

به طوری که هر ساله شاهد اعتصابات و اعتراضات کارگرانی هستیم که بنگاه اقتصادی شان به ثمن بخس به کارچاق کن ها، قاچاقچیان، پولشویان و اختلاس گران داده شده است.

ذینفعان و ذی نفوذانی که معیار اهلیت شان صفر های سپرده بانکی شان است؛ می‌آیند و کارگران شرکت و جهش تولید را سپر کرده تا به مقاصد شوم خود برسند؛ به اسم  تولیدکننده و کارآفرین وزیر و وکیل را تطمیع می‌کنند و سازمان خصوصی‌سازی به جای نظارت بر اموال بیت المال و سرمایه‌های مردم به بهانه پر کردن چاله ی کسری بودجه برای شان فرش قرمز پهن می کند.

متاسفانه باید گفت سازمانی که قهرا محافظ سرمایه‌های مردم است جاده صاف کن زالو صفتان برای مکیدن خون مستضعفان شده است.

در چند ماه گذشته شاهد مظلومیت کارگران شریف و زحمتکش هفت تپه بودیم؛ کارگرانی که در گرمای 50 درجه 70 روز اعتصاب کردند تا حق و حقوق قانونی خود را استیفا کنند.

گر چه کارگران راه دشوار و پرهزینه ای را طی کردند اما هم اکنون بر اثر استقامت و نجابت ایشان روزنه امیدی از سوی ساختارهای رسمی کشور باز و صدای این قشر زحمتکش در راهروهای تودرتوی نظام اداری کشور شنیده شده است؛ حال که نمایندگان کمیسیون اصل 90 مجلس، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور و دادگاه‌های قوه قضاییه اذعان دارند که مورد خاص هفت تپه نمونه‌ ایست بارز از تخلفات در واگذاری و نظارت؛ فلذا لازم است در مجاری قانونی تصمیمی  نجات بخش و امید آفرین توسط مسئولان ذی امر اتخاذ شود.

دانشجویان انقلابی همچون گذشته پیگیری حقوق مستضعفین را در صدر اولویت های خود دانسته و در این مسیر هیچ گونه محافظه کاری، مصلحت سنجی های ضد مصلحت و کوتاهی از رسالت اصلی جنبش دانشجویی یعنی صدای مردم و مستضعفان بودن را روا ندانسته و با هیچ گروه و جریانی عهد اخوت نبسته است. اگر قرار باشد غریوی را فریاد کند؛ آن صدایی نخواهد بود جز صدای آرمان های متعالی انقلاب اسلامی."

تجمع , بسیج دانشجویی , تشکلهای دانشجویی , دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران , اخبار کارگران ,

تجمع , بسیج دانشجویی , تشکلهای دانشجویی , دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران , اخبار کارگران , تجمع , بسیج دانشجویی , تشکلهای دانشجویی , دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران , اخبار کارگران ,

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب