1401/10/02-12:42

سه چهره بزرگ مدرسه بازیکن ساز لاماسیا 

 سه چهره بزرگ مدرسه بازیکن ساز لاماسیا 

استعدادهای بزرگی که خود را از لاماسیا به فوتبال جهان معرفی کرده اند از بهترین های تاریخ به شمار می آیند و این به خوبی نشان می دهد که چرا مدرسه فوتبالی آبی اناری ها سرآمد است.

به گزارش دولت بهار به نقل از شفقنا، ماشین بازیکن ساز بزرگ بهترین توصیفی که از مدرسه فوتبالی لاماسیا می شود.

این هیولای بزرگ بازیکن سازی در سال ۱۹۶۶ در منطقه لس کورتس در شهر بارسلونا نزدیک ورزشگاه نیوکمپ تأسیس شد و تاکنون استعدادهای بزرگی را به فوتبال جهان معرفی کرده است.

در سال ۱۹۷۹ لا ماسیا با پیشنهاد یوهان کرایف فعالیت خود را به عنوان مکان پرورش بازیکنان جوان و مستعد خارج از شهر بارسلونا آغاز کرد.

در این سال‌ها، بازیکنان بسیاری که در لا ماسیا زندگی کرده و پرورش یافته‌اند، به تیم اصلی بارسلونا یا سایر تیم‌ها راه یافته و درخشش قابل توجهی داشته‌اند یا تبدیل به استعدادهای دنیا شدند. برای نمونه می‌توان به بازیکنانی مانند گوئیلرمو آمور، جوزپ گواردیولا، آلبرت فرر، سرجی بارخوان، ایوان د لا پنا، کارلس پویول، ژاوی هرناندز، گابری گارسیا، پپه رینا، ویکتور والدز، جرارد پیکه، آندرس اینیستا، سرجیو گارسیا، سرجیو بوسکتس، بویان کرکیچ، سسک فابرگاس، پدرو رودریگرز، جفرن سوارز، مائورو ایکاردی، آنسو فاتی، آندره اونانا، آداما ترائوره، تیاگو موتا، رافینیا آلکانترا، میکل آرتتا، الکس گریمالدو، تیاگو آلکانترا، سرجی روبرتو، مارک بارترا و البته مسی.

بدون شک بزرگ ترین این استعدادها لیونل مسی است که بسیاری او را بزرگ ترین و بهترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان می دانند.

مسی عصاره ناب لاماسیا است. او زمانی که راهی این مدرسه فوتبالی شد مشکل نقص هرمون در رشد داشت. آبی اناری ها خیلی زود متوجه استعداد ناب این بازیکن شدند و هزینه های درمان او را تقبل کردند و در این مدرسه و زیر نظر گواردیولا دیگر دانش آموخته این مدرسه بود که بهترین لحظات تاریخ فوتبال رقم زده شد.

مسی، اینیستا و ژاوی سه چهره بزرگ مدرسه معتبر لاماسیا  هستند که هر سه در رقم خوردن بهترین صحنه های تاریخ فوتبال نقش داشته اند. ژاوی یک مهندس تمام عیار در میانه میدان بود و اکنون هم هدایت بارسلونا را برعهده دارد و اینیستا هم که گل پیروزی  اسپانیا را در جام جهانی به ثمر رساند و در نهایت نوبت به مسی می رسد که دین خود را آلبی سلسته ادا کرد و توانست جام را برای این تیم به ارمغان آورد تا ثابت شود که لاماسیا اصل فوتبال است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب