1401/10/18-00:51

جبهه مقاومت افغانستان: امضای قرارداد با دولت نامشروع قانونی نیست

جبهه مقاومت افغانستان: امضای قرارداد با دولت نامشروع قانونی نیست

به گزارش دولت بهار، جبهه‌ مقاومت ملی افغانستان اعلام کرد امضای هر گونه سند حقوقی الزام آور بین المللی از جمله قرارداد استخراج نفت آمو دریا میان شرکت CPEIC چین و گروه طالبان را به دلیل عدم مشروعیت داخلی و اعتبار بین‌المللی این گروه، غیر قانونی و غیر مسئولانه و مخالف اصول و موازین بین المللی می‌داند.
 
جبهه‌ مقاومت ملی افغانستان متوقع است، چین به همچو مواردی که خلاف تعهدات این کشور به قوانین بین‌المللی و حسن همجواری است، و باعث رنجش و تحریک حساسیت مردم و عمیق‌تر شدن بحران کنونی افغانستان می شود، اقدام نکند.

منابع طبیعی کشور ملکیت یک گروه و حرکت مشخص نبوده، سرمایه‌ ملی ما است؛ و هر نوع تصمیم در این موارد باید فقط از طریق مراجع قانونی و مشروع مردمی صورت گیرد.

جبهه‌ مقاومت ملی افغانستان مصرانه از تمامی کشور های منطقه و جهان می‌خواهد، تا با درک ماهیت اصلی طالبان و خطرات ناشی از حاکمیت غیر مشروع و ظالمانه‌ شان، بویژه در یک و نیم سال گذشته، در راستای ایجاد روندی که منجر به برقراری نظام مشروع با حضور همه‌ مردم افغانستان، برقراری صلح و امنیت دایمی و تأمین منافع مردم افغانستان،‌ منطقه و جهان گردد، تلاش و همکاری کنند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب