1401/12/24-14:21
وزیر انرژی عربستان:

به کشوری که برای ما سقف قیمت تعیین کند، نفت نمی‌فروشیم

به کشوری که برای ما سقف قیمت تعیین کند، نفت نمی‌فروشیم

وزیر انرژی عربستان تاکید کرد که به هیچ یک از کشورهایی که برای خرید از کشورش سقف قیمت تعیین کنند، نفت نخواهند فروخت.

به گزارش دولت بهار به نقل از بخش عربی خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه، شاهزاده «عبدالعزیز بن سلمان آل سعود»، وزیر انرژی عربستان شامگاه سه شنبه در مصاحبه با وبسایت خبری «انرژی اینتلیجنس» عنوان کرد: اگر سقف قیمت برای صادرات نفت عربستان تحمیل شود، به هیچ کشوری که سقف قیمت برای صادرات ما اعمال کند، نفت نخواهیم فروخت، تولید نفت را کاهش خواهیم داد و تعجب نخواهم کرد اگر کشورهای دیگر نیز همین اقدام را انجام دهند.

به گفته این وزیر عربستانی، ایده اعمال سقف بر قیمت نفت در شرایطی که وضوح و ثبات به شدت مورد نیاز است، باعث خطرهای جدید و ابهام بیشتری می شود و سیاست های این چنین نیز بدون شک به تشدید بی ثباتی بازار و نوسان های آن منجر خواهد شد که این مسئله نیز روی صنعت نفت تاثیر منفی خواهد گذاشت.

وزیر انرژی عربستان درباره احتمال تغییر تصمیم گروه «اوپک پلاس» مبنی بر کاهش تولید به میزان دو میلیون بشکه در روز تا پایان سال جاری میلادی نیز گفت: عوامل زیادی وجود دارد که روی روند بازار تاثیر می گذارد و برآوردها نیز نشان می دهد که اقتصاد جهانی امسال و سال آینده به رشد خود ادامه خواهد داد با این حال هنوز در مورد سرعت رشد عدم قطعیت وجود دارد.

شاهزاده عبدالعزیز در این باره همچنین افزود: در چنین فضای مملو از عدم اطمینان، تنها اقدام منطقی که می توان در پیش گرفت این است که توافق منعقد شده در اکتبر گذشته را برای بقیه سال جاری حفظ کنیم و این همان کاری است که تصمیم داریم انجام دهیم جایی که باید مطمئن شویم شاخص های مثبت پایدار هستند.

شایان ذکر است که پیش از این، استرالیا به همراه کشورهای عضو گروه هفت (G-7) و اتحادیه اروپا برای نفت ویژه حمل و نقل دریایی، سقف قیمت 60 دلار برای هر بشکه تعیین کردند و در پنجم فوریه گذشته نیز اقدامات مشابهی در مورد فرآورده های نفتی اعمال شد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب