1401/12/27-17:20
چاوش اوغلو:

دیگر به مرحله تنش در روابط با مصر باز نخواهیم گشت

دیگر به مرحله تنش در روابط با مصر باز نخواهیم گشت

وزرای خارجه مصر و ترکیه در قاهره روابط دوجانبه و تحولات سوریه و فلسطین و لیبی و عراق و توافق ایران و عربستان را بررسی کردند.

به گزارش دولت بهار به نقل از میدل ایست، الجزیره گزارش داد: سامح شکری وزیر خارجه مصر در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در قاهره، گفت که برای آغاز مرحله تازه در همکاری مشترک میان دو کشور تلاش می‌کند و افزود: مذاکرات «مهم و شفافی» با همتای ترکیه‌ای خود داشته است.

وی گفت: زمینه استواری برای همکاری‌ها وجود دارد و ابراز اطمینان کرد که روابط دو کشور به صورتی مستحکم از سر گرفته شود.

چاوش اوغلو نیز در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: مذاکرات دو کشور ادامه خواهد داشت و از همتای مصری خود برای سفر به آنکارا دعوت کرد.

وی گفت: مصر کشوری مهم در حوضه دریای مدیترانه است و ترکیه توجه جدی به نقش مصر در منطقه دارد و با همه توان برای عادی شدن کامل روابط دو کشور تلاش می‌کند.

وزیر خارجه ترکیه گفت: مرحله پیش رو شاهد گسترش روابط در عرصه‌های گوناگون خواهد بود و دیگر به مرحله تنش در روابط بازنخواهیم گشت.

وی ادامه داد: برای بازگشت متقابل سفرای دو کشور تلاش می‌ کند و افزود: اراده سیاسی جدی برای گسترش روابط مصر و ترکیه وجود دارد.

وزرای خارجه دو کشور همچنین تأکید کردند: تحولات فلسطین و سوریه و لیبی و عراق و توافق عربستان و ایران را بررسی کرده‌اند.

چاوش اوغلو نیز تأکید کرد: کشورش از تلاش‌های مصر و اردن برای کاهش تنش در سرزمین‌های فلسطینی در آستانه ماه رمضان حمایت می‌ کند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب