1402/01/27-18:11

دیدار «سید عمار الحکیم» و «بن‌سلمان» در جده

دیدار «سید عمار الحکیم» و «بن‌سلمان» در جده

«سید عمار الحکیم»، رئیس جریان ملی حکمت عراق در سفر به ریاض با «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش دولت بهار به نقل از الفرات، دو طرف در این دیدار ضمن تبریک ماه رمضان و نزدیک بودن حلول عید سعید فطر، درباره تحولات سیاسی عراق و منطقه و روابط بغداد و ریاض رایزنی کردند.

الحکیم ضمن حمایت از هر اقدامی که موجب کاهش خشونت و جنگ در یمن شود و به بازگشت این کشور به جایگاه خود در جهان عرب و منطقه می‌انجامد، از گام‌های عملی کنونی برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب استقبال کرد.

وی با تاکید بر اینکه تحولات دیپلماتیک میان ایران و عربستان بر همه منطقه تاثیر خواهد گذاشت، از گفتمان تفاهمی و اعتدالی میان کشورهای منطقه برای رسیدن به دیدگاهی مشترک به منظور مدیریت روابط حاکم تمجید کرد.

رئیس جریان ملی حکمت عراق با اظهار نگرانی نسبت به تحولات تاسف‌بار سودان، ابراز امیدواری کرد که بحران این کشور از طریق گفت‌وگو و تفاهم طرف‌های منازعه حل و فصل شود.

وی درباره تحولات داخلی عراق هم تاکید کرد عراق در سطح سیاسی و اجتماعی و امنیتی و خدمات در حال تحقق دستاوردهایی است و این نتیجه وجود ائتلافی پارلمانی است که از دولت حمایت می‌کند و نیز نتیجه بازگشت بافت‌های اجتماعی عراق به جایگاه طبیعی‌شان پس از شکست تروریسم در کنار افزایش قیمت نفت که درآمدهای دولت را افزایش داده و امکان بهبود خدمات و تأمین فرصت‌های شغلی را فراهم کرده است.

الحکیم همچنین بر اهمیت همکاری درباره چالش‌های مشترک در پرونده‌های محیط زیست و تغییرات آب‌وهوایی تأکید کرد و خواستار افزایش همکاری در بخش پژوهشی و علمی و برداشتن گام‌های عملی در این عرصه شد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب