1402/02/25-16:54

اولیایی: هنوز هیچ تیمی از لیگ قهرمانان حذف نشده است

اولیایی: هنوز هیچ تیمی از لیگ قهرمانان حذف نشده است

عضو کمیته مجوز حرفه‌ای با بیان اینکه هنوز هیچکدام از تیم‌های ما از لیگ قهرمانان آسیا حذف نشده‌اند، گفت: قرار بود سازمان خصوصی‌سازی به رفع مشکلات کمک کند، اما گره‌هایی نیز به کار اضافه کرد.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایرنا، کاظم اولیایی درخصوص مالکیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس، اظهار داشت: بعضی از دوستان طوری مسائل را بیان می‌کنند انگار که وابسته به خواست شخصی افراد است. کمیته بدوی و تجدید نظر یک آیین‌نامه‌ای دارند که ملاک کار است. در ضمن خود ما نیز در این ماجرا از نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا ممیزی می‌شویم. باشگاه‌ها هم مدارک را بارگذاری کردند و مسائل دیگر از حیطه اختیارات آن‌ها خارج است. مسئله مالیکت و مالیاتی چیزی نیست که در اختیار هیئت مدیره باشد و بتواند اظهار نظر کند. در حال حاضر به دنبال مدارک مرجعی به عنوان مالک هستیم و دیگر سازمان مالیاتی است که باید اظهار نظراتشان در کمیته بیاید و نسبت به آن‌ها می‌شود رای داد.

وی ادامه داد: باشگاه‌هایی که در کشور در لیگ شرکت می‌کنند نباید مالک مشترک داشته باشند. مدارک پرسپولیس و استقلال را من ندیدم که در این موضوع تفکیک شده‌اند یا نه. تشکیل کمیته بدوی را انجام دادیم و پیگیر همین موضوعات هستیم. تا آخر ۹ خرداد زمان داریم و پرونده از ایران ارسال می‌شود. هر باشگاه نزدیک به ۸۰۰ صفحه ارسال کرده و باید همه این‌ها بررسی شود.

پیشکسوت فوتبال ایران درمورد روند سازمان خصوصی‌سازی در فوتبال کشور، عنوان کرد: هیچ تیمی در حال حاضر به صورت قطعی حذف نشده است. مرجع صدور مجوز، کمیته بدوی و تجدید نظر هستند و وقتی عده‌ای اظهار نظر می‌کنند، این اظهارات شخصی افراد است. این موضوع جای تاسف دارد که سازمان خصوصی سازی بر خلاف فکر ما که قرار بود کمک به رفع مشکل کند، گره‌هایی نیز اضافه کرده است. با واگذاری ۱۰ درصد سهام، هم هزینه‌ها بالا رفته و هم مدیران زیر سوال رفته‌اند و از طرف دیگر بلاتکلیفی خاصی برای همه درست شده است که باعث یک چند دستگی ایجاد شود؛ با این روند به جای خصوصی‌سازی، قربانی‌سازی شدیم.

عضو کمیته مجوز حرفه‌ای، بیان کرد: با توجه مدارکی که من دیدم، فکر می‌کنم کمتر از ۵۰ درصد تیم‌ها مجوز بگیرند. هر سال سطح مسابقات بالاتر می‌رود و انتظارات نیز بیشتر می‌شود و به همین خاطر استانداردهای جدیدی نیز تعریف می‌شود. یعنی کاری که فیفا و کنفدراسیون آسیا انجام می‌دهد برای پیشرفت تیم‌هاست.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب