1402/03/13-09:27

نیروهای روسیه منابع غذایی اوکراینی ها را هدف قرار می دهند

نیروهای روسیه منابع غذایی اوکراینی ها را هدف قرار می دهند

در گزارش حقوق بین الملل آمده است که نیروهای روسیه منابع غذایی و آب را برای گرسنگی دادن اوکراینی ها هدف قرار می دهند.

به گزارش دولت بهار به نقل از CNBC، به گفته تیمی از وکلای بین‌المللی ، نیروهای روسیه در اوکراین با هدف قرار دادن خطوط غذایی، محصولات کشاورزی و زیرساخت‌های آب، از تاکتیک‌های گرسنگی برای غیرنظامیان استفاده کرده‌اند.

بازرسان تلاش‌های خود را بر شهر چرنیهیو متمرکز کردند، شهری که کمی بیش از دو ماه قبل از اخراج نیروهای روسی از شهر شمالی اوکراین در محاصره بود.

کاتریونا مرداک، وکیل و متخصص جنایات مربوط به گرسنگی، چرنیهف را به عنوان “نوک کوه یخ در برنامه حساب شده پوتین برای ایجاد وحشت، تحت سلطه و کشتن مردم اوکراین توصیف کرد.”

این گزارش به جزئیات یکی از این رویدادها در صبح روز 16 مارس 2022 در خارج از یک سوپرمارکت پرداخت که منجر به کشته شدن حداقل 20 غیرنظامی شد.

بر اساس این گزارش، حدود 90 نفر در نزدیکی خواربارفروشی سایوز در صف منتظر بودند که یک ماده منفجره با برد وسیع منفجر شد. به گفته وکلا، سایوز به عنوان محلی برای جمع آوری نان در صورت بسته شدن فروشگاه شناخته می شد.

وکلا سیستم های تسلیحات توپخانه ای سنگین را که می توانست در حمله سایوز مورد استفاده قرار گیرد شناسایی کردند و شواهدی را یافتند که نشان می دهد پهپادهای روسی در منطقه عملیات می کردند و می توانستند تصاویری برای هدایت آتش روسیه ارائه دهند.

بر اساس این گزارش، حملات بعدی در بیمارستان‌های مجاور «به طور قابل توجهی بر منابع برق تأثیر گذاشت و در نتیجه شرایط چالش‌برانگیزی برای درمان مجروحان یا در حال مرگ ایجاد کرد».

وکلا و بازرسان همچنین دریافتند که زیرساخت های مربوط به تامین آب چرنیهیو هدف بمباران هوایی قرار گرفته است.

در جاهای دیگر در اوکراین، بازرسان متوجه شدند که نیروهای روسی سرقت محصولات کشاورزی و تخریب ماشین‌آلات کشاورزی را در اولویت قرار داده‌اند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب