1399/07/22-10:18

شروط آمریکا بر عقب نشینی از افغانستان

رئیس ستاد مشترک آمریکا اعلام کرد عقب نشینی نظامیان این کشور از افغانستان، به کاهش خشونت و دیگر شرایط پیش بینی شده در توافقنامه میان آمریکا و طالبان بستگی دارد.

به گزارش دولت بهار به نقل از خبرگزاری فرانسه، رئیس ستاد مشترک آمریکا اعلام کرد عقب نشینی نظامیان این کشور از افغانستان که دونالد ترامپ می گوید می‌خواهد تا عید نوئل آن را به پایان برساند، به کاهش خشونت در افغانستان و دیگر شرایط پیش بینی شده در توافقنامه‌ای که در ماه فوریه میان آمریکا و طالبان امضا شد، بستگی دارد.

ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک آمریکا در مصاحبه با رادیو دولتی ان پی آر (NPR) آمریکا اعلام کرد ”توافقنامه و طرح‌های عقب نشینی در کلیت خود، این شرایط را پیش بینی می‌کند“.

وی افزود ”آنچه مهم است، این است که ما در حال پایان دادن به جنگ به نحوی مسئولانه و حساب شده هستیم که منافع حیاتی امنیت ملی آمریکا را که در افغانستان در خطر است، تضمین می‌کند“.

ژنرال میلی بر این امر تاکید کرد که ترامپ فقط به ”عقب نشینی مشروط“ چراغ سبز نشان داده است. وی افزود با وجود این، درباره مراحل آینده عقب نشینی ”رئیس جمهور تصمیم گیری خواهد کرد“. ژنرال میلی اطمینان داد ”شرایط توافقنامه همیشه روشن است“. وی ارزیابی کرد کاهش خشونت در چهار پنج ماه اخیر ”قابل توجه“ نبوده است.

شمار نظامیان آمریکایی پیش از این نیز به طور قابل توجهی کاهش یافته است. در زمان امضای توافقنامه میان آمریکا و طالبان نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان ۱۲ هزار نفر بودند و قرار است در ماه نوامبر حدود چهار هزار و ۵۰۰ نفر باقی بمانند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب