1402/08/24-20:20

فرمت جدید مسابقات مقدماتی المپیک ۲۰۲۴ کشتی

فرمت جدید مسابقات مقدماتی المپیک ۲۰۲۴ کشتی

اتحادیه جهانی کشتی در فرمت جدید خود با توجه به اختصاص دو سهمیه المپیک برای نفرات راه یافته به دیدار فینال رقابت‌های گزینشی المپیک، فینال را برگزار نمی‌کند.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایرنا، اتحادیه جهانی کشتی اعلام کرد دیدارهای رده‌بندی و فینال در مسابقات گزینشی قاره‌ای و جهانی برگزار نمی‌شود و با مشخص شدن نفرات راه یافته به فینال، به دو نفر فینالیست سهمیه المپیک اختصاص داده خواهد شد. به این ترتیب با مشخص شدن نفرات راه یافته به فینال به عنوان کشتی‌گیرانی که موفق به کسب سهمیه المپیک شده‌اند، دیدار تشریفاتی فینال و رده بندی برگزار نخواهد شد.

چرخه مقدماتی سال آینده با مسابقات مقدماتی پان آمریکن در آکاپولکو مکزیک از ۲۸ فوریه تا ۱ مارس( ۹ تا ۱۱ اسفند ۱۴۰۲)آغاز می‌شود. پس از آن مسابقات انتخابی آفریقا و اقیانوسیه در اسکندریه مصر از ۲۲ تا ۲۴ مارس(۳ تا ۵ فردوین ۱۴۰۳) مسابقات انتخابی اروپا در باکو جمهوری آذربایجان از ۴ تا ۷ آوریل (۱۶ تا ۱۹ فروردین۱۴۰۳) و مسابقات انتخابی آسیا از ۱۹ تا ۲۱ آوریل(۳۱ فروردین تا دوم اردیبهشت ۱۴۰۳) در بیشکک قرقیزستان و در نهایت مسابقات جهانی انتخابی المپیک از ۹ تا ۱۲ می (۲۰ تا ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) در استانبول ترکیه برگزار می‌شود.

رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ در بلگراد صربستان، به عنوان اولین مرحله گزینشی المپیک بود که به ۵ نفر برتر ۶ وزن المپیکی، سهمیه حضور در بازی‌های المپیک پاریس اختصاص داده شد.

تیم کشتی فرنگی در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ بلگراد توانست ۴ سهمیه و تیم کشتی آزاد نیز سه سهمیه المپیک پاریس را کسب کرد که برای سهمیه‌های باقی مانده باید کشتی‌گیران در آوردگاه قهرمانی آسیا و مسابقات جهانی انتخابی المپیک سهمیه‌های موجود را بدست آورند.

۱۴۴ کشتی‌گیر در مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس، آفریقا و اقیانوسیه، اروپا و آسیا و ۵۴ کشتی‌گیر دیگر در مسابقات انتخابی المپیک جهانی در استانبول، ترکیه، جواز حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب خواهند کرد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب