1399/08/14-19:01

️ آغاز ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور سراسری از امروز

 ️ آغاز ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور سراسری از امروز

ثبت نام پذیرفته شدگان نهایی در کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ برای ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از امروز آغاز می شود.

به گزارش دولت بهار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نتایج کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ برای ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ۹ آبان بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت و ۱۸۹ هزار نفر در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پذیرفته شدند.

پذیرفته شدگان برای اطلاع از نحوه ثبت نام، تاریخ و مدارک لازم برای ثبت نام می توانند از امروز، چهارشنبه ۱۴ آبان به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه یا موسسه آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه کنند.

عدم ‌اقدام به موقع پذیرفته شدگان برای ثبت‌نام به منزله انصراف قطعی آن‌ها از تحصیل تلقی خواهد شد.

متقاضیانی که هم در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد قرار گرفته باشند فقط می‌توانند در یک رشته ثبت‌نام کنند و مجاز به ثبت نام در دو رشته و دانشگاه نیستند.

 آن‌ دسته از متقاضیانی که در مرحله اعلام نتایج رشته‌های تحصیلی پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (در تاریخ ۹۹/۰۷/۲۴) در ردیف پذیرفته شدگان نهایی قرار گرفته‌اند و هم اکنون نیز در ردیف پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی با آزمون قرار دارند، باید از دو رشته قبولی اعلام شده یکی را به دلخواه انتخاب و در آن رشته ثبت‌نام و به تحصیل بپردازند و ثبت‌نام در یک رشته تحصیلی به منزله انصراف از رشته دیگر تلقی خواهد شد.

متقاضیانی که در ردیف قبول شدگان نهایی مرحله پذیرش با سوابق تحصیلی (رشته‌های بدون آزمون) قرار گرفته‌اند، چنانچه در ردیف قبول شدگان رشته‌های با آزمون نیز هستند، و تمایل به تحصیل در رشته‌های با آزمون را دارند، تمامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی موظف به همکاری با داوطلب و عودت مدارک و شهریه اخذ شده برای ثبت‌نام در رشته‌های بدون آزمون هستند.

با توجه به برگزاری امتحانات جبرانی دوره پیش‌دانشگاهی (برای نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی) و یا پایه دوازدهم (برای نظام آموزشی ۳-۳-۶) در شهریور، در صورتیکه پذیرفته‌شدگان در زمان ثبت‌نام موفق به ارائه گواهی پیش‌دانشگاهی و یا گواهی پایان تحصیلات دوره دوم متوسطه (نظام آموزشی ۳-۳-۶) نشوند،  لازم است تعهدی مبنی بر ارائه گواهی فراغت از تحصیل تا تاریخ ۹۹/۰۷/۳۰ در دانشگاه محل قبولی دهند، زیرا در صورت عدم ارائه گواهی مذکور تا تاریخ ۹۹/۰۷/۳۰ قبولی آنان لغو می‌شود.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب