1402/10/05-19:02

حملات الحوثی‌ها هزینه حمل‌ونقل کالا به یمن را دو برابر می‌کند

حملات الحوثی‌ها هزینه حمل‌ونقل کالا به یمن را دو برابر می‌کند

یک دفتر کشتیرانی یمن با انتشار داده‌هایی اعلام کرد که هزینه‌های حمل‌و‌نقل کالا به بنادر یمن تحت کنترل دولت صنعاء در ماه دسامبر در مقایسه با ماه قبل به رقم بی سابقه‌ای رسیده است.

به گزارش دولت بهار؛ وبگاه روزنامه الشرق الاوسط نوشت: «عبدالمالک الحداد، تاجر یمنی، مدیر دفتر کشتیرانی آلفا که در چین اقامت دارد، اظهار داشت که قیمت حمل کالا به بنادر حدیده که تحت کنترل حوثی‌ها است، در این هفته دیوانه‌وار افزایش یافته است».

وی تصریح کرد: «قیمت حمل کانتینر ۴۰ فوتی از چین به بندر حدیده تا هفته پیش به ۱۲۷۰۰ دلار رسید، در حالی که قیمت حمل این کانتینر در نوزدهم همان ماه ۸۰۰۰ دلار بوده است.

تاجر یمنی افزود: «قیمت حمل‌و‌نقل به بندر عدن که تحت کنترل دولت یمن است، ۱۱۰۰۰ دلار برای هر کانتینر است و این مبلغ نشان دهنده افزایش ۲۰۰ درصدی نسبت به هزینه‌های حمل‌و‌نقل به بندر عدن است. در حالیکه تا هفته گذشته پیش از حملات حوثی‌ها به کشتی‌هایی که از دریای سرخ عبور می‌کنند، قیمت حمل و نقل این کانتینر ۳۰۰۰ دلار بود».

در همین رابطه «معمر العریانی» وزیر اطلاعات، فرهنگ و گردشگری یمن نسبت به خطرات جدی حملات مکرر نیروهای دولت صنعاء به کشتی‌های غیرنظامی و نفتکش‌ها هشدار داد و تاکید کرد که این حملات عبور کشتی‌های شرکت‌های کشتیرانی از دریای سرخ را تهدید می‌کند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب