1402/10/07-19:29

کشف چند گور جمعی در عراق متعلق به زمان رژیم بعث

 کشف چند گور جمعی در عراق متعلق به زمان رژیم بعث

مقامات عراقی از کشف چند گور جمعی که متعلق به زمان رژیم بعث عراق و گروه ترویستی داعش هستند، خبر دادند.

به گزارش دولت بهار، بنیاد شهید عراق امروز پنجشنبه گزارش داد که تعدادی گور جمعی در استان‌های ذی قار و کرکوک وجود دارد که برخی از آن‌ها متعلق به قربانیان رژیم بعث و ​​برخی دیگر متعلق به گروه‌های تروریستی داعش است.

براساس گزارش الفرات نیوز، عبدالله النائلی، رئیس بنیاد شهید عراق در یک بیانیه مطبوعاتی گفت که تیمی از اداره امور گور‌های جمعی و حفاظت از دو مکان در استان ذی قار تحقیقات فنی اولیه را انجام دادند که اولین مورد در سوق شیوخ ناحیه الطار است و دیگری در ناحیه الجبایش در نزدیکی مرز‌های استان میسان در منطقه‌ای است که در میان باتلاق‌ها قرار دارد.

 النائلی همچنین با بیان اینکه این تیم همچنین تعدادی از قبر‌های قربانیان اعدام شده توسط گروه‌های تروریستی داعش در استان کرکوک را مورد بررسی فنی اولیه قرار دادند، خاطرنشان کرد: محل این قبر‌ها در منطقه الصیاده واقع شده است.

پیش از این نیز رئیس سازمان شهدای عراق تصریح کرد که این سازمان قصد دارد این گور‌ها را بازگشایی کرده و هویت قربانیان را شناسایی کند. او از تشکیل گروهی برای جمع آوری اطلاعات و نمونه خون از خانواده قربانیان سنجار که توسط عناصر داعش اعدام شدند، خبر داد.

* باشگاه خبرنگاران

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب