1402/10/10-21:41

هوا سرد نشد، پلیورها روی دستمان ماندند/ قاچاقچی‌ها نان‎مان را آجر کرده‌اند

هوا سرد نشد، پلیورها روی دستمان ماندند/ قاچاقچی‌ها نان‎مان را آجر کرده‌اند

علی اصغر بهبهانی، رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان کالای کشباف و جوراب تهران می‌گوید: به دلیل این که بخشی از کار این صنف فصلی است و امسال هم هوا هنوز سرد نشده یکی از بدنه‌های ما یعنی پلیور و مانتو بافت به مشکل برخورده است.

به گزارش دولت بهار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران قاچاق، کمبود تنوع مواد اولیه خصوصا نخ، بیمه کارگری و مالیات از جمله مشکلاتی است که صنف تولیدکنندگان و فروشندگان کالای کشباف و جوراب را با چالش‌هایی مواجه کرده است. صنفی که به گفته رئیس اتحادیه‌اش، بیشترین تعداد عضو را دارد؛ در ۱۵ دسته فعالیت می‌کنند و از ۵ هزار عضو آن، چهار هزار عضو  تولیدکننده هستند.

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان کالای کشباف و جوراب تهران، ضمن بیان این آمار، مواردی نظیر کشباف، گردباف، جوراب باف، تیشرت دوزها، نوار و کش و قیتان همه از مجموعه اعضای صنف ما هستند که در حال حاضر، فعالیت‎شان به دلیل مشکلاتی که به آن اشاره خواهیم کرد، با چالش هایی مواجه شده است.

علی اصغر بهبهانی، می‌گوید: به این دلیل که بخشی از کار ما فصلی است و امسال هم هوا هنوز سرد نشده یکی از بدنه‌های ما یعنی پلیور و مانتو بافت به مشکل برخورده است.

او توضیح می‌دهد که « در زمینه سیستم بافت حلقوی فعالیت می‌کنیم و سیستم تار و پودی ما سلولزی است و با توجه به اینکه الان صنف ما دچار مشکلات قاچاق شده و در واقع، قاچاق بیداد می‌کند، بچه‌های ما تولیدات‎شان را نمی‌توانند بفروشند و کالای قاچاق به آن‌ها اجازه نمی‌دهد، کالای‎شان را بفروشند!

بهبهانی، می‌گوید: صنف ما بالاترین اشتغال را میان مجموعه اصناف دارد و توضیح می‌دهد که «ما با کمبود تنوع مواد اولیه مواجهیم.»

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان کالای کشباف و جوراب تهران، به تنوع مواد اولیه به ویژه نخ اشاره می‌کند و می‌گوید: «نخ های کالاهای‎مان تنوع می‌خواهند و ما باید تنوع نخی داشته باشیم؛ البته مدیر کل دفتر نساجی همکاری نسبتا خوبی با ما دارد؛ ولی در کل، میان مواد اولیه صنایع بالادستی با صنایع پایین‌دستی که ما باشیم کمبود قابل توجهی احساس می شود و مدیران بالادستی باید در راستای تامین نیازهای ما همکاری و مساعدت لازم را به کار ببندند.»

بهبهانی به مشکل بیمه کارگری هم اشاره می‌کند و می گوید که بیمه کارگری ما ۲۵ سال به بالاست و باید وارد ۳۰ درصد بشود و این ضروری است که فعالیت‌هایی صورت بگیرد که ما بتوانیم کارگرهای بیشتری را جذب کنیم.

مشکل مالیاتی سایر اصناف نیز، صنف تولیدکنندگان و فروشندگان کالای کشباف و جوراب را با چالش‌هایی مواجه کرده است. رئیس اتحادیه این صنف می‌گوید خواسته شان این بوده که تولید را از قانون مالیات بر ارزش افزوده مستثنی کنند؛ اما این اتفاق نیفتاده و جرایم موجود در کار تولید وقفه ایجاد می‌کند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب