1399/08/27-14:47

کاهش موارد مسمویت‌ با الکل در بیمارستان‌ها

کاهش موارد مسمویت‌ با الکل در بیمارستان‌ها

رییس بخش مسمومین بیمارستان لقمان حکیم گفت: خوشبختانه باورهای غلط و نادرست درباره تاثیرخوردن الکل سطوح و دست برای پیشگیری از کرونا به کمترین حد رسیده است.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایسنا، دکتر شادنیا با اشاره به خطرات ناشی از مصرف مواد ضدعفونی کننده بر پایه الکل برای مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: خوردن الکل در مهار کرونا کاملا بی‌تاثیر است و حتی می‌تواند منجر به ایجاد مسمومیت، کوری و یا مرگ و میر شود.

وی با اشاره به کاهش موارد مسمویت‌ها توسط الکل خوراکی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه افزود: خوشبختانه باورهای غلط و نادرست تاثیر خوردن الکل سطوح و دست برای پیشگیری از کرونا به کمترین حد رسیده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه افزایش سطح آگاهی عمومی مردم و اطلاع رسانی به موقع رسانه‌های جمعی را یکی از مهمترین علل پیشگیری از مسمومیت‌ها توسط الکل و مواد ضدعفونی کننده ذکر کرد.

وی همچنین خواستار پرهیز  از مصرف خودسرانه دارو در درمان کرونا شد و تاکید کرد: افراد نباید به محض مشاهده هر گونه علائمی اقدام به مصرف خودسرانه و بی رویه دارو کنند.

شادنیا با اشاره به این که همه‌گیری ویروس کرونا و بدنبال آن ترس از ابتلا، قرنطینه‌های طولانی و آسیب‌های مختلف اقتصادی فشار روحی و روانی بسیاری را ایجاد کرده، گفت: بیشتر افراد علاوه بر اینکه نگران سلامتی و ایمنی خود و اطرافیان‌شان هستند، با اضطراب از دست دادن شغل و درآمد خود نیز روبرو شدند.

وی ادامه داد: استمرار شرایط دشواری که اپیدمی کووید ۱۹ ایجاد کرده، زمینه ساز بروز بیماری‌هایی نظیر ترس، اضطراب و افسردگی شده است که باید افراد به محض مشاهده علائم غیر عادی، ترس بیمارگونه و افسردگی با پزشک مشورت و از مصرف خودسرانه داروهای آرام بخش پرهیز کنند.

رییس بخش مسمومین بیمارستان لقمان حکیم با اشاره به این که ترس از ابتلا به بیماری به میزان نرمال می‌تواند نقش حفاظتی داشته باشد تاکید کرد: اضطراب‌های شدید و رفتارهای وسواس گونه نیازمند انجام مداخلات مشاوره‌ای، پزشکی و روانپزشکی است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب