1399/05/07-10:58

رهبر کره شمالی: هسته‌ای بودن، بقای کشور ما را تضمین کرد

رهبر کره شمالی: هسته‌ای بودن، بقای کشور ما را تضمین کرد

رهبر کره شمالی ضمن مخالفت با درخواست آمریکا برای خلع سلاح اتمی این کشور، تاکید کرد توانمندی‌های هسته‌ای که پیونگ‌یانگ به دست آورده، بقا و امنیت آن را تضمین کرده است.

به گزارش دولت بهار به نقل از فارس، علی‌رغم فشارهای آمریکا و متحدانش به پیونگ‌یانگ برای خلع سلاح اتمی این کشور، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی اما بر تداوم هسته‌ای بودن کشورش تاکید کرد.

خبرگزاری دولتی کره شمالی (KCNA) گزارش داد کیم در جلسه امروز (سه‌شنبه) با کهنه‌سربازان ارتش این کشور، گفت این بازدارندگی «مؤثر و مطمئن» پیونگ‌یانگ است که آینده و امنیت ملی دائمی برای کره شمالی به ارمغان می‌آورد.

به نوشته وبگاه «بلومبرگ» به نقل از این گزارش، وی در این نشست که به مناسبت سالگرد پایان جنگ کره برگزار شد، توضیح داد: «ما مسیر خودسازی [و تبدیل شدن] به یک کشور اتمی را طی کرده‌ایم و اکنون کشوری هستیم که می‌تواند از خود در برابر هر نوع تهدید نظامی یا فشار خارجی دفاع کند».

رهبر کره شمالی در اظهاراتی که نشان از مخالفت وی با درخواست واشنگتن برای خلع سلاح هسته‌ای این کشور دارد، تاکید کرد: «برای لحظه‌ای در روند ایجاد بهترین قدرت امنیت ملی که کسی نتواند آن را به چالش بکشد، تعلل نمی‌کنیم».

این در حالی است که منابع مطلع می‌گویند به دلیل شرایط بحران شیوع ویروس کرونا در کره جنوبی، رزمایش نظامی مشترک تابستانی با آمریکا به صورت محدودتر برگزار می‌شود.

تنش‌ها در شبه‌جزیره کره در هفته‌های گذشته تشدید شده است. کره شمالی که درباره اقدامات تبلیغاتی کره جنوبی در نواحی مرزی چندین بار هشدار داده بود، به تازگی دفتر ارتباطات میان دو کره را منفجر و تخریب کرد تا پیام هشداری به سئول ارسال کرده باشد. 

بحث مربوط به توافق پایان جنگ کره در مذاکرات میان رهبران آمریکا و کره شمالی نیز مطرح شده بود که با شکست مواجه شد. 

تشدید تحرکات برای از سرگیری مذاکرات با پیونگ یانگ در حالی انجام می‌شود که از زمان روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در آمریکا، او دو بار در نشستی رسمی (ابتدا در سنگاپور و بار دوم در ویتنام) با کیم جونگ اون شرکت کرد و دو طرف یک بار هم در منطقه غیرنظامی دو کره دیداری غیر رسمی ترتیب دادند.

دیدارهای سران آمریکا و کره شمالی نتوانست به توافق در زمینه خلع سلاح اتمی کره شمالی، پایان رسمی جنگ در شبه جزیره کره و توقف تحریم‌های آمریکا و سازمان ملل علیه کره شمالی کمکی کند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب