1399/09/10-19:54

یادداشت علی اکبر جوانفکر/ بازجوی ایده پرداز! + فیلم

به گزارش دولت بهار، علی اکبر جوانفکر در کانال تلگرامی خود نوشت:

آقای عباس عبدی، ایده پرداز و طراح سیاسی و رسانه ای جریان مدعی اصلاح طلبی و حامی دولت روحانی، چهره ای ناشناخته برای جامعه محسوب می شود زیرا هیچگاه تصویر روشنی از او ترسیم نشده و گذشته وی از نگاه مردم مخفی مانده است.

مصاحبه روزنامه شرق با خانم الهه میزانی همسر مرحوم عباس امیر انتظام معاون مرحوم بازرگان اولین نخست وزیر ایران پس از انقلاب، تا حدودی روشن می سازد که عبدی بیش از آنکه یک چهره سیاسی باشد، در مقام بازجوی زندانیان ظاهر می شده و رفتار مخربی را از خود به نمايش  گذاشته است.

* روزنامه شرق: آقای امیرانتظام بر چه منطق و سندی می‌گفت عباس عبدی بازجویش بوده است؟

* خانم میزانی: وقتی امیرانتظام را در دوره‌ای پس از بازداشت به خانه‌ای مقابل سفارت آمریکا بردند، جوانانی که پیرو خط امام بودند، به طرزی با امیرانتظام برخورد می‌کردند که به آنها می‌گفت این چه رفتاری است با من می‌کنید؟ شما جای بچه‌های من هستید. مگر من یک انسان بی‌سر‌و‌پا هستم که این‌طور برخورد می‌کنید؟ و عباس عبدی گفته بود صد‌رحمت به آن آدم بی‌سروپا! چهره عبدی در ذهن امیرانتظام مانده بود و به خاطرش مانده بود که عبدی بازجویش بوده است. گفتنی است که در آن لحظات چشم‌بند روی چشم امیرانتظام نبود. یک خاطره جالبی هم دارم؛ تازه موبایل رواج پیدا کرده بود که پدرم یک خط برایم خرید. حالا از شانس خط عبدی را برایم خریده بود و یک روز تماس گرفت گفت شما خط من را خریده‌اید؟ من عباس عبدی هستم. گفتم من هم الهه امیرانتظام هستم. گفت خانم امیرانتظام من آن عباسی نیستم که امیرانتظام فکر می‌کند بازجویش بوده است. عجیب‌تر این است که بعد‌ها عبدی را دقیقا در 13 آبان به جرم جاسوسی برای آمریکا دستگیر کردند و امیرانتظام خیلی هم اعتراض کرد که چرا او را گرفته‌اید و بهنود در‌این‌باره فرق دو انسان و حجاریان هم فرق سه عباس را نوشت.

* روزنامه شرق: عباس که در سفارت زیاد بود، شاید عباس زریباف بوده است؟

* خانم میزانی: تا زمانی‌که امیرانتظام زنده بود، مطمئن بود آن عباس، عباس عبدی است.

نکته جالب توجه در اظهارات خانم میزانی آن است که برخی همفکران عباس عبدی از جمله آقایان محمد‌جواد مظفر و ابراهیم اصغرزاده، بعدها تلاش زیادی کردند تا به امیرانتظام القاء کنند که او عباس عبدی را با فرد دیگری اشتباه گرفته است اما وی همواره بر تشخیص درست خود اصرار داشته است.

فیلم زیر که به مصاحبه آقای دهباشی با امیرانتظام مربوط می شود، به روشنی بیانگر آن است که آقای عباس عبدی سه نفر از زندانیان از جمله آقای امیرانتظام را که پای برهنه بوده است به دم سه الاغ می بندد و آنها را که بیمار بودند و باید در بیمارستان تحت درمان قرار می گرفتند از زندان اوین به بیمارستان مدرس در منطقه سعادت آباد می آورد تا در مقابل چشم مردم تحقیر شوند!

 

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب