1399/09/11-19:50
بورل:

اگر توافق برجام نبود ایران تا الان قدرت هسته‌ای شده بود!

اگر توافق برجام نبود ایران تا الان قدرت هسته‌ای شده بود!

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: توافق برجام برای امنیت ما اروپایی‌ها خیلی مهم است برای همین تلاش خواهیم کرد آن را زنده نگه داریم. امیدواریم بتوانیم مانع تبدیل شدن ایران به یک قدرت هسته‌ای بشویم و ثبات و امنیت را به کل منطقه بیاوریم، اگر این توافق نبود ایران تا الان قدرت هسته‌ای شده بود!

به گزارش دولت بهار، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشستی درباره سیاست خارجی این اتحادیه در واکنش به ترور شهید «محسن فخری‌زاده» تاکید کرد این ترور «اقدامی مجرمانه» بود.

وی افزود: متاسفانه باید بگویم این روش حل مسائل نیست. ما قرار نیست از هسته‌ای شدن ایران با کشتن کارشناسان و علم هسته‎‌ای آن ممانعت کنیم.

بورل در ادامه به برجام هم پرداخت و گفت: کسانی وجود دارند که نمی‌خواهند برجام احیا شود، و ما در این سال‌ها علیرغم خروج آمریکا سخت تلاش کردیم تا این توافق را زنده نگه داریم و خوشبختانه اروپایی‌ها متحد باقی ماندند تا این توافق را تا جایی که می‌توانستند، زنده نگه دارند. امیدواریم بتوانیم دو طرف ایران و آمریکا را کنار هم قرار دهیم، ایران در توافق هست اما باید به تعهد کامل به مسئولیت‌های هسته‌ای خود بازگردد.

وی افزود: این توافق برای امنیت ما اروپایی‌ها خیلی مهم است برای همین تلاش خواهیم کرد آن را زنده نگه داریم. امیدواریم بتوانیم مانع تبدیل شدن ایران به یک قدرت هسته‌ای بشویم و ثبات و امنیت را به کل منطقه بیاوریم.

بورل تاکید کرد: اگر توافق نبود ایران تا الان قدرت هسته‌ای شده بود. همچنین امیدواریم امنیت و ثبات به منطقه آورده شود. ما یک روز خاص پیش از کریسمس برای برگزاری نشست شورا بر سر برجام درنظر داریم که من به عنوان هماهنگ‌کننده آن فعالیت می‌کنم.

نظرات

  • ناشناس 1 دی

    لعنت به غرب پرستان که زحمات ایران درصنعت هسته ای بر باد فنا دادن

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب