1403/02/06-01:34

باید هزینه های برده داری و جنایات استعماری را بپردازیم

رئیس جمهور پرتغال می گوید کشورش باید هزینه های برده داری و جنایات استعماری را بپردازد.

به گزارش دولت بهار؛ رویترز نوشت: رئیس جمهور «مارسلو ربلو دو سوسا» گفت: پرتغال مسئول جنایات ارتکابی در دوران برده داری و دوران استعمار است و به نظر می‌رسد نیاز به پرداخت غرامت به بازماندگان است.

در دوران برده‌داری برای بیش از چهار قرن، حداقل ۱۲.۵ میلیون آفریقایی ربوده، به زور توسط کشتی ها و بازرگانان عمدتا اروپایی به مسافت های طولانی منتقل شدند و به بردگی فروخته شدند. کسانی که از این سفر جان سالم به در بردند، در مزارع قاره آمریکا، عمدتاً در برزیل و کارائیب، زحمت کشیدند، در حالی که دیگران از کار خود سود می بردند.

پرتغال نزدیک به ۶ میلیون آفریقایی را قاچاق کرد، که بیش از هر کشور اروپایی دیگری است. اما این کشور تاکنون نتوانسته به خوبی به گذشته خود اعتراف کند و در مورد نقش خود در برده داری در مدارس به کودکان آموزش دهد. در عوض، دوران استعمار پرتغال، که در طی آن کشورهایی از جمله آنگولا، موزامبیک، برزیل، کیپ ورد و تیمور شرقی و همچنین بخش‌هایی از هند تحت سلطه پرتغالی‌ها قرار گرفتند، اغلب به عنوان منبع افتخار یاد می‌شود.

رییس جمهور پرتغال گفت: پرتغال مسئولیت کامل اشتباهات گذشته را بر عهده می گیرد و این جنایات، از جمله قتل عام های استعماری، هزینه دارد. ما باید هزینه ها را بپردازیم. آیا اقداماتی وجود دارد که مجازات نشده باقی مانده و مسئولین دستگیر نشدند؟ آیا کالاهایی وجود دارد که غارت شده و پس داده نشده است؟ بیایید ببینیم چگونه می توانیم این را جبران کنیم.

این درحالی است که رییس جمهور پرتغال تاکنون از عذرخواهی در مورد دوران برده داری کشورش طفره رفته و گفته اعتراف به گذشته و مسئولیت آن مهمتر از عذرخواهی است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب