1399/11/05-14:06

آمریکا ۴ هزار تروریست وارد عراق کرده است

یک کارشناس امنیتی عراقی فاش کرد که که ارتش آمریکا چهار هزار تروریست را اواخر سال ۲۰۲۰ میلادی وارد عراق کرده است.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایرنا، «صباح العکیلی» کارشناس امنیتی عراقی امروز یکشنبه به پایگاه خبری «المعلومه» عراق گفت: ما قبلا درباره افزایش عملیات گروه تروریستی داعش در برخی استان ها از جمله استان صلاح الدین و نیز مناطق نزدیک شهر بغداد پایتخت عراق هشدار داده بودیم اما فرماندهان امنیتی نتوانستند به وضعیت این گروهک های تروریستی رسیدگی و با آنها برخورد کنند.

وی افزود: اطلاعات تایید شده ای داریم که نشان می دهد کاروان های نظامی آمریکا چهار هزار داعشی را از خاک سوریه وارد عراق کرده اند و اجازه بازرسی و تفتیش این کاروان های نظامی آمریکایی به نیروهای امنیتی عراقی داده نمی شود.

العکلیی گفت: با ادامه حضور نیروهای آمریکایی در عراق، ما نخواهیم توانست داعش را نابود کنیم و حملات به نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی ادامه خواهد یافت؛ همانطور که شب گذشته در استان صلاح الدین شاهد آن بودیم.

در حمله شب گذشته عناصر گروه تروریستی داعش به نیروهای تیپ ۲۲ سازمان الحشد الشعبی در اطراف ناحیه العیث در منطقه حمرین در استان صلاح الدین ۱۱ نیروی سازمان الحشد الشعبی از جمله « حسین سعیدان گاطع ابو علیاء الحسیناوی» فرمانده گردان سوم تیپ ۲۲ شهید و ۱۲ نفر دیگر زخمی از این نیروها شدند.

سخنگوی «کتائب حزب الله» عراق نیز روز جمعه  تاکید کرد که گروهک‌های تروریستی در پایگاه‌های آمریکا در داخل سوریه یا در مرز سوریه و عراق یا مرزهای اردن و عراق آموزش می‌بینند.

یکی از مقرهای نیروهای آمریکایی در سوریه پایگاه «التنف» است و اخیرا گزارش‌هایی مبنی بر اقدام واشنگتن در انتقال تروریست‌ها از این پایگاه به پایگاه خود در منطقه «عین الاسد» در استان الانبار در غرب عراق منتشر شده است.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی «داعش» را اعلام کرد، اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود عناصر تروریستی تلاش می‌کنند.

اخیرا نگرانی‌ها درباره بازآفرینی داعش از سوی آمریکایی‌ها با توجه به تحرکات مشکوک آنها در مرز سوریه و عراق افزایش یافته و از همین رو، درخواست‌ها در عراق برای پایان بخشیدن به حضور نظامی آمریکا در این کشور بیشتر شده است.

شهر بغداد بعد از آرامشی طولانی بار دیگر پنجشنبه گذشته شاهد دو انفجار تروریستی همزمان بود. این انفجارهای انتحاری در میدان الطیران در مرکز شهر پایتخت عراق  با استفاده از کمربند انفجاری روی داد و به کشته شدن ۳۲ عراقی و زخمی شدن ۱۱۰ نفر دیگر منجر شد.

وقوع این انفجارها با موج محکومیت‌های داخلی و بین المللی روبه رو شد و گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب