1399/05/09-12:06

استقبال رو به رشد دانش آموزان از رشته‌های مهارتی

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه فنی، حرفه‌ای و کاردانش گفت: تاکنون و در جریان انتخاب رشته دانش آموزان آمارها حاکی از افرایش نسبی استقبال به رشته های مهارتی است.

به گزارش دولت بهار، مصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر آموزش متوسطه فنی، حرفه‌ای و کاردانش در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، درباره میزان استقبال دانش آموزان در ایام انتخاب رشته از رشته‌های مهارتی بیان کرد: با توجه به آمار‌هایی که تا امروز به دست ما رسیده است، روند نسبتا رو به رشدی را در استقبال از رشته‌های مهارتی شاهد هستیم.

او ادامه داد: حتی با وجودی که شرایط برای سال تحصیلی آینده ممکن است به طور غیرحضوری باشد، اما باز هم این عامل باعث نشد تا دانش‌آموزان از تحصیل در هنرستان منصرف شوند.

آذرکیش در این باره که کدام رشته بیشترین نام نویسی را داشته است، گفت: رشته‌های کار دانش و فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز بازار کار و منطقه زندگی فرد شرایط متفاوتی دارد، بنابراین استقبال از یک رشته نشان از برتری آن رشته نیست در واقع در هر منطقه فراوانی ثبت نام متفاوت بوده البته تنوع و تعدد رشته‌های ما بر حسب که نیاز به بازار کار است.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه فنی، حرفه‌ای و کاردانش درباره تامین تجهیزات هنرستان‌ها گفت: امسال ۱۰۰ میلیارد تومان برای این موضوع در نظر گرفته شده است همچنین تامین اعتبارات دیگری هم در دستور کار قرار دارد.

او درباره زمان انجام هدایت تحصیلی اظهار کرد: این موضوع تانگ نیمه شهریور با توجه به اینکه بازگشایی از ۱۵ این ماه خواهد بود، ادامه دارد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب