1399/11/19-21:44

دکتر احمدی‌نژاد در دیدار با جمعی از مردم استان کردستان: لباس کرد لباس شرف و عزت است

 دکتر احمدی‌نژاد در دیدار با جمعی از مردم استان کردستان: لباس کرد لباس شرف و عزت است

دکتر احمدی نژاد انقلاب بزرگ 57 را متعلق به همه ملت ایران دانست و گفت: هیچکس نمی تواند بگوید که انقلاب متعلق به یک قشر، طبقه، قوم، طایفه یا استان خاص است. همه مردم در پیروزی انقلاب سهیم بودند و همه نیز از آن سهم مساوی دارند و هیچکس نمی تواند بگوید که من حق بیشتری دارم. سفره انقلاب متعلق به همه مردم این سرزمین است و هیچکس نباید از نعمت های آن محروم بماند.

به گزارش دولت بهار، دکتر احمدی‌نژاد در دیدار با جمعی از مردم استان کردستان که روز سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ برگزار شد، به خاطرات خوب خود از زندگی با مردم کرد اشاره کرد و گفت: مردم کردستان انسانهایی پاک، دوست داشتنی، صمیمی، دلسوز، میهمان نواز، فداکار، با غیرت، با شرف و مرزبانانی امین هستند و دانشمندان، هنرمندان، نویسندگان، شاعران، مترجمان، قاریان و حافظان برجسته ای را در دامان خود تربیت کرده اند.

وی لباس کرد را لباس شرف و عزت و سرزمین کردستان را با استعداد و پربرکت توصیف کرد و با اشاره به وضع اسفبار کولبری در این استان گفت: شرایط تحریمی کشور بهترین فرصت برای اتخاذ یک تصمیم عالمانه جهت سازماندهی مرزنشینان و استانهای مرزی است تا به صورتی عزتمندانه و بدون استفاده از ارز، نیازهای داخل کشور را از طریق تبادل تجارت مردمی با همسایگان تامین کنند.

دکتر احمدی نژاد به استمرار مظلومیت مردم کردستان مثل خوزستان، ایلام و کرمانشاه در نتیجه بی توجهی رژیم شاه و پس از آن وقوع جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: مردم کردستان چند هزار شهید تقدیم کرده اند. کردها از اصیل ترین اقوام ایرانی و عاشق ایران هستند. صدام از مردم کرد کینه به دل داشت و شهرهای این استان بویژه مریوان و بانه را پیوسته بمباران می کرد اما مردم منطقه را ترک نکردند، همه ایستادند و در راه دفاع از کشور و انقلاب چند هزار شهید تقدیم کردند.

وی در بخش دیگری از سخنانش، ریشه مشکلات بشر را در برتری جویی یک عده خاص دانست و گفت: عده ای ثروت را در انحصار و احتکار خود می گیرند تا مردم ضعیف و فقیر باشند. اینها قوت و قدرت و ثروت خود را در ضعف و فقر و امنیت خود را در ناامن بودن دیگران جست و جو می کنند. آنها برای خود امتیازات ویژه ای قائل هستند، با چشم حقارت به دیگران می نگرند و به خود حق می دهند برای زندگی و سرنوشت دیگران تصمیم بگیرند و آنها را از حقوق اساسی شان محروم کنند.

دکتر احمدی نژاد به بهره مندی صد برابری یک درصد برخوردار جامعه از یارانه های مستقیم اشاره کرد و افزود: نزدیک به دو هزار هزار میلیارد تومان یارانه انرژی در کشور ما تقسیم می شود که فقط 30 هزار میلیارد تومان آن به مردم می رسد و عده ای همه مشکلات تاریخ بشر را به آن ارتباط می دهند اما هیچ کس راجع به آن هزار و 970 هزار میلیارد تومانی که دارد ناعادلانه توزیع می شود حرفی نمی زند. درحالی که اگر فقط انرژی را به طور عادلانه توزیع کنیم، ماهی دو میلیون و 500 هزار تومان به هر ایرانی می رسد.

وی انقلاب بزرگ 57 را متعلق به همه ملت ایران دانست و افزود: هیچکس نمی تواند بگوید که انقلاب متعلق به یک قشر، طبقه، قوم، طایفه یا استان خاص است. همه مردم در پیروزی انقلاب سهیم بودند و همه نیز از آن سهم مساوی دارند و هیچکس نمی تواند بگوید که من حق بیشتری دارم. سفره انقلاب متعلق به همه مردم این سرزمین است و هیچکس نباید از نعمت های آن محروم بماند.

دکتر احمدی نژاد در پایان سخنان خود، سرمایه های انسانی ملت ایران را بر اساس بررسی های واقعی، بی نظیر و آینده نزدیک ملت ایران را بسیار درخشان توصیف کرد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب