1399/11/24-14:18
در دیدار با جمعی از مردم سیستان و بلوچستان؛

دکتر احمدی نژاد: سیستان و بلوچستان باید در منطقه بدرخشد + فیلم

دکتر احمدی نژاد: سیستان و بلوچستان باید در منطقه بدرخشد + فیلم

دکتر احمدی نژاد در دیدار با جمعی از مردم سیستان و بلوچستان که روز پنج شنبه ۲۳ بهمن در تهران برگزار شد، این منطقه از ایران را برخوردار از ثروت عظیم مادی و انسانی توصیف کرد و گفت: اگر دولت خودش را از موضع تصدی گری امور مردم کنار بکشد و فقط رابطه آنان را با ثروتی که در این استان وجود دارد، به درستی تنظیم کند، سیستان و بلوچستان به دست مردم این استان، چنان آباد خواهد شد که در کل منطقه خواهد درخشيد.

به گزارش دولت بهار، دکتر احمدی نژاد در این دیدار از مردم سیستان و بلوچستان به عنوان حافظان فرهنگ ملت ایران در طول تاریخ یاد کرد و افزود: این استان سرزمین ثروت است و مهمترین ثروت آن نیز مردم و فرهنگ آنان است. من در آفریقا، بلوچهایی را دیده ام که از دیرباز به انجا مهاجرت کرده اند و توانسته اند بر محور فرهنگ ایران، با یکدیگر ارتباط مستمر داشته باشند و آئین و آداب و سنن ملت ایران را سینه به سینه به فرزندان و نسل های پس از خود منتقل کنند.

خادم ملت ایران در بخش دیگری از سخنان خود، به آزادی خواهی و عدالت طلبی مردم سیستان و بلوچستان و بویژه قیام عیاران و جوانمردان شجاع این منطقه در برابر ظلم و بی عدالتی اشاره کرد و گفت: با وجود همه سختی ها و محرومیت ها، سیستان و بلوچستان، از ثروت انسانی کم نظیری برخوردار است، مردمانی بزرگ،  برجسته ، شجاع دارد و شمار زیادی از استادان دانشگاه، پزشکان، عالمان ، هنرمندان و شاعران را در دامان خود پرورش داده است.

دکتر احمدی نژاد ثروت مادی سیستان و بلوچستان را غیرقابل وصف خواند و افزود: مردم این منطقه روی طلا راه می روند اما از آن بی بهره هستند. ثروت آنها را کسان دیگری می برند و قاچاق می کنند اما رنج و فقر و بدنامی ناشی از آن را مردم صبور آنجا که به کمترین ها هم قانع هستند، تحمل می کنند، در حالی که اگر مرزها بر اساس یک برنامه مدون به مردم سپرده شود، هم امنیت مرزها تامین می شود و هم هیچ کالایی به صورت قاچاق، صادر یا وارد نخواهد شد.

وی فلسفه وجودی حکومتها و دولت ها را دفاع از حقوق مردم و بازکردن راه فعالیت آزادانه آنان دانست و گفت: متاسفانه حکومت ها و دولت ها به تدریج، به ضد فلسفه تشکیل خودشان تبدیل شده اند تا جایی که امروز بزرگترین مانع در مقابل فعالیت های سازنده و آزادانه مردم محسوب می شوند. معلوم است که این روند اشتباه باید اصلاح شود و این اتفاق خواهد افتاد.

خادم ملت ایران، نقش حکومت ها و دولت ها را محدود به تنظیم روابط میان انسانها برپایه عدالت و توزیع یکسان ثروت طبیعی دانست و با تاکید بر ضروت یک تغییر نگاه جهانی در این خصوص گفت: عمده مشکلات متاثر از رعایت نشدن اصل مساوات از ناحیه حکومت هاست. وقتی دولت می گوید من از طرف مردم خرج می کنم، بی عدالتی و تبعیض اتفاق می افتد. آن وقت است که سهم یک جا بیشتر و جاهای دیگری کمتر می شود. به یک نفر بیشتر و به تعداد زیادی کمتر می رسد و با گذشت زمان فاصله ها بیشتر می شود و اختلاف و درگیری بوجودمی آید. بنده معتقدم که تغییر نگاه جهانی به این حقیقت، یک ضرورت تاریخی است و به لطف خدا اتفاق خواهد افتاد.

دکتر احمدی نژاد بخش عمده ای از قله های ثروت را ناشی از یارانه های پنهان دانست و در پايان سخنانش با تاکید بر اهمیت بازتعریف نقش دولت ها و حکومت ها گفت: به هر میزان که دولت ها کارها را بیشتر در دست خود بگیرند، اشکالات و ضعف ها بیشتر خواهد شد و به هر میزان که کارها را به مردم سپرده شود، بهتر ، سریعتر و ارزانتر به انجام می رسند.

خاطرنشان می سازد که در این دیدار، چند تن از حاضران با ایراد سخنانی برمطالبه مردم سیستان و بلوچستان برای نامزدی دکتر احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 مجدانه تاکید کردند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب