1399/12/11-15:44

دکتر احمدی‌نژاد: امیدوارم در سفر بعدی به سی سخت هیچ اثری از زلزله نمانده باشد + فیلم و تصاویر بدرقه

دکتر احمدی‌نژاد: امیدوارم در سفر بعدی به سی سخت هیچ اثری از زلزله نمانده باشد + فیلم و تصاویر بدرقه

دکتر احمدی نژاد در پایان بازدید از منطقه زلزله زده سی سخت گفت: امیدوارم در سفر بعدی ما به سی سخت، هیچ اثری از زلزله باقی نمانده باشد و ان شاءالله در جمع مردمی که شادمان هستند حضور پیدا کنیم و عرض ارادت و احترام کنیم.

به گزارش دولت بهار، متن سخنان خادم ملت در پایان بازدید از منطقه زلزله زده و دیدار با مردم آسیب دیده بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم. اللهم عجل لوليك الفرج والعافية و النصر واجعلنا من خير انصاره و اعوانه والمستشهدين بين يده.

خدا را شکر می کنم که امروز این توفیق را عنایت کرد که به شهر سی سخت سفر کنیم، شهر مردمان پرتلاش، مهمان نواز، صمیمیی، شجاع و ایرانیان اصیل که در طول تاریخ، همواره مدافع ایران، مدافع ملت ایران، مدافع استقلال و سرزمین ایران بودند. مردم سی سخت، شهدای فراوانی را در راه انقلاب و در دفاع مقدس تقدیم کرده اند. خدا را شکر می کنم که امروز توفیق داد، مردم سی سخت را از نزدیک زیارت کنیم، البته در یک شرایط سخت.

عزیزان من؛ زلزله خبر نمی کند، حادثه است. پیش آمده است و ان شاءالله همه ملت ایران و همه مسئولین هم خواهند دید که مردم در این شرایط آب و هوایی سخت، در چادرهای نه چندان ایمن و امکانات حداقلی دارند زندگی می کنند.

از آنجا که خود من در چند زلزله حضور داشتم، دقیقا می فهمم که اینجا چه شرایطی حاکم است. زندگی مردم که یک شرایط عادی داشته، این شرایط کاملا بهم ریخته است و آن نظمی که بوده، الان وجود ندارد. امکاناتی که بطور طبیعی می رسیده الان نمی رسد.

بسیاری از مردم مشکلات را بیان کردند. خانه ها خراب شده است، بعضی از خانه ها هم که به ظاهر خراب نشده است، ایمنی لازم را برای سکونت ندارند. حادثه ای است که آمده و تعدادی از خانه ها آسیب دیده یا ویران شده است. همه مردم استان، مردم سی سخت، مردم ایران و تمام مسئولین باید دست به دست هم بدهیم و با یک همت، سی سخت را بهتر از اول بسازیم.

نکاتی را راجع به خانواده های مستاجر، راجع به گرمایش، راجع به درآمدهایی که از بین رفته گفتند. ان شاءالله به فضل الهی من این موارد را دنبال می کنم، با مسئولین مربوطه پیگیری خواهم کرد. آن مقدار که از خودم امکان پذیر باشد و بربیاید، با افتخار در خدمت شما هستم و در کنار شما خواهم بود. آن مقداری هم که باید از مقامات مربوط پیگیری کنم، دنبال خواهم کرد.

بعضی از خانه ها را گفته اند بازسازی کنید و شروع به تخریب کرده اند ولی نگران هستند. با آن وامی که اختصاص داده شده، گفته شد امکان بازسازی خانه وجود ندارد. ان شاءالله این ها را هم دنبال خواهم کرد، امیدوارم اخبار آن را بشنوید. نامه هایی هم که داده شده ان شاءالله همه را می خوانیم و با شما تماس می گیریم. آن کاری که من باید انجام بدهم، ان شاءالله انجام خواهم داد.

همین جا از مسئولین مربوطه هم می خواهم که عنایت بیشتری کنند، وقت بیشتری بگذارند، حضور پیدا کنند. بسیاری از مشکلات با حضور مسئولین و تصمیم گیری در محل، حل خواهد شد.

امیدوارم در سفر بعدی ما به سی سخت، هیچ اثری از زلزله باقی نمانده باشد و ان شاءالله در جمع مردمی که شادمان هستند حضور پیدا کنیم و عرض ارادت و احترام کنیم.

برای شما و برای همه ملت ایران دعا می کنیم. بالاخره با همت شما ان شاءالله بهتر از روز اول ساخته خواهد شد.

 
دکتر احمدی‌نژاد سپس با بدرقه مردم باوفای سی سخت به یاسوج رفت.
 

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب