1400/01/01-19:52

دوئل مجدد تیم ملی ایران و سرمربی سوریه پس از ۳‌ سال

دوئل مجدد تیم ملی ایران و سرمربی سوریه پس از ۳‌ سال

سرمربی کنونی تیم ملی فوتبال سوریه، سه سال پیش یعنی زمانی که سرمربی تونس بود، در دیداری دوستانه موفق شد تیم ملی فوتبال ایران را شکست دهد اما اکنون بعد از این مدت دوباره باید به مصاف تیم ملی ایران برود.

به گزارش دول بهار به نقل از ایرنا، تیم ملی فوتبال ایران روز دهم فروردین ماه در دیداری دوستانه باید در ورزشگاه آزادی از تیم ملی فوتبال سوریه پذیرایی کند، این مسابقه از ساعت ۱۵ به وقت تهران برگزار خواهد شد.

هدایت تیم ملی فوتبال سوریه چند ماهی است که در اختیار نبیل معلول قرار گرفته است، سرمربی تونسی و ۵۸ ساله‌ای که تا پایان دور دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین هدایت سوری‌ها را به عهده خواهد داشت و طرفین برای ادامه همکاری باید در آن برهه زمانی به توافق برسند.

معلول در حالی باید تیمش را به مصاف ایران بفرستد که سه سال قبل و در دیداری دوستانه موفق شده بود تیم ملی فوتبال ایران را شکست دهد. در آن زمان، معلول سرمربی تیم ملی تونس بود. بازی در تاریخ سه فروردین ۱۳۹۷ به انجام رسید. شاگردان کی‌روش همانند تونسی‌ها خود را برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ آماده می‌کردند. ملی‌پوشان عازم کشور تونس شدند و در شهر رادس با یک گل به میزبان خود باختند. آن شکست در حالی برای تیم ملی ثبت شد که ما در کل بازی‌های سال ۹۶ رنگ باخت را ندیده بودیم. تک گل بازی در دقیقه ۷۱ روی گل به خودی میلاد محمدی به ثمر رسید.

علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان، محمدرضا خانزاده، روزبه چشمی، میلاد محمدی، علی کریمی، احسان حاج صفی، مسعود شجاعی، کریم انصاری فرد، وحید امیری و رضا قوچان نژاد ۱۱ بازیکن اصلی ایران در آن مسابقه بودند. حدود نیمی از این نفرات همچنان در تیم ملی ایران عضویت دارند.

حالا بعد از گذشت حدود سه سال بازهم در فروردین ماه، نبیل معلول باید مقابل ایران صف‌آرایی کند و دراگان اسکوچیچ هم برای حفظ رکورد ۱۰۰ درصد پیروزی‌اش و هم برای گرفتن انتقام باخت سه سال پیش تیم ملی مقابل نبیل معلول باید این دیدار را با پیروزی پشت سر بگذارد.

معلول پیش از سوریه هدایت باشگاه الدحیل را برعهده داشت. آخرین موفقیت او در سال ۲۰۱۴ بود که موفق شد تیم الجیش را قهرمان جام حذفی قطر کند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب