1400/02/31-10:42

دکتر علیرضابیگی: خانواده مرحوم آیت الله حسنی بر دعوت خود از دکتر احمدی‌نژاد پافشاری کردند

دکتر احمد علیرضابیگی، نماینده آذربایجان و رییس ستادهای مردمی دکتر احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری در مصاحبه با دولت بهار گفت:

مجاهد برجسته آذربایجان، مرحوم آقای حسنی عاشق ایران بود، دل در گرو اسلام داشت و به همین جهت مورد توجه و محبت مردم ایران بود. امام راحل(ره) توجه ویژه ای به این شخصیت تاریخ ساز داشتند.

نقش آقای حسنی در رویارویی با ضدانقلاب و حفظ تمامیت ارضی ایران عزیز، نقش تعیین کننده ای بود. در فراز مهمی از تاریخ حیات انقلاب اسلامی، ایشان نقش بسیار ارزشمندی را ایفا کردند و همواره جایگاه او مورد تکریم و تعظیم ملت ایران بوده و بر همین اساس، آقای دکتر احمدی نژاد در دوران شکوهمند ریاست جمهوری دهم، ایشان را با اعطای مدال شجاعت که عالیترین مدال در نوع خود هست مورد توجه ویژه قرار داد و این کار بسیار ارزشمندی بود که ما یک مجاهدی را در زمان حیات او بصورت ویژه به ملت ایران معرفی کردیم.

آقای حسنی مورد بی مهری های زیادی قرار گرفت و هنوز هم جفاکاری های زیادی در حق ایشان در نوشتارهای گروه های تجزیه طلب دارد صورت می گیرد. سزاوار هم این بود که در سومین سالگرد رحلت این مجاهد، ارومیه برای تجلیل از این شخصیت برجسته و تاریخ ساز میزبان امین ملت ایران باشد.

احترام می کنیم به خانواده عزیز این مجاهد جسور و برجسته بواسطه اینکه علی رغم فشارها و محدودیت هایی که از جهات مختلف، از سوی مقامات رسمی و غیررسمی به ایشان صورت گرفت و من بخوبی در جریان آن هستم ولی فرزند رشید و برومند ایشان، آقای عبدالحق مصمم بود که با حضور آقای دکتر احمدی نژاد تجلیل ویژه ای از این شخصیت صورت بگیرد.

تا پاسی از شب، خانواده ایشان تحت فشار مقامات رسمی یا غیررسمی دولتی در استان آذربایجان غربی قرار داشتند تا مراسم را لغو کنند لکن آنها بر عهدی که بسته بودند و بر دعوت خود پافشاری کردند.

ان شاءالله با حضور گسترده مردم ارومیه و اهالی شهرهای اطراف، ما شاهد تجلیل ویژه از آقای حسنی که همواره مورد توجه و عنایت امام راحل(ره) بود باشیم. روحانی مسلح در تاریخ انقلاب اسلامی که با همان سلاح و جنگ افزار خدمت امام راحل(ره) می رسید و مورد بغض و کینه دشمنان بود و بارها از خطرات جان به در برده بود و برای آذربایجان و برای تمامیت ارضی ایران جانفشانی کرده بود، سزاوار هم این است که با حضور امین ملت ایران، آقای دکتر محمود احمدی نژاد و با حضور گسترده مردم، از این شخصیت ویژه و ارزشمند و تاریخ ساز تجلیل به عمل بیاید.

مسئولان شهر با طرح مسائل امنیتی، و اینکه بیم ایراد موضوعات امنیتی وجود دارد تلاش داشتند از برگزاری مراسم ممانعت کنند.

ما به آنها اطمینان می دهیم و اطمینان دادیم که امنیت آذربایجان، امنیت درون زا برپایه اعتقادات مردم خطه آذربایجان است. آذربایجان سر ایران است و از همه جای ایران از امنیت بیشتری برخوردار است.

امنیت آذربایجان، امنیت درون زا است که تکیه آن بر محبت و علاقه مردم به جمهوری اسلامی ایران و انقلاب و شخصیت های ارزشمند آن است که آقای حسنی بعنوان مجاهد برجسته در این میان جایگاه ویژه ای خواهند داشت.

ان شاءالله با امنیت مثال زدنی شاهد حضور گسترده مردم آذربایجان در مراسم تجلیل و تکریم این مجاهد وارسته، جسور و شجاع خواهیم بود.

به گزارش دولت بهار، مراسم بزرگداشت سومین سالگرد مجاهد نستوه، آیت الله حسنی،  با سخنرانی دکتر محمود احمدی‌نژاد، ساعت ۱۸ امروز جمعه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ارومیه، مزار شهدا باغ رضوان، یادمان آیت الله حسنی برگزار میشود.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب