1399/04/26-20:44

نرخ بیکاری مرکز آمار اشتباه است/ تولید هم دچار از دست رفتگی شغلی شده است

 نرخ بیکاری مرکز آمار اشتباه است/ تولید هم دچار از دست رفتگی شغلی شده است

به گزارش دولت بهار، ساسان شاه ویسی، اقتصاددان، در خصوص نرخ بیکاری اعلامی مرکز آمار گفت: شرایط اقتصادی کشور حاکی از آن است که نرخ رشد اقتصادی کشورمان در سالیان اخیر به شدت کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: جامعه ما و بیشتر کارخانجات و واحدهای تولیدی پس از شیوع بیماری کرونا دچار رکود شدیدی با تمام اندازه‌های واقعی خود شده است، از طرف دیگر می‌گویند تعداد زیادی از افراد بیمه بیکاری استفاده کرده‌اند که البته در این زمینه چون نظام برنامه‌ریزی کشور در حوزه جمع‌آوری اطلاعات و آمار از استحکام مناسبی برخوردار نیست لذا اعداد اعلامی قابل اعتماد نیست.

این اقتصاددان، در ادامه یادآور شد: در شرایط فعلی آن چیزی که بیش از همه ملموس است این است که بخش زیادی از بازار واقعی شامل کار و کالا از دست رفته است بنابراین معتقدم نرخ بیکاری کشورمان به شکل بسیار فزاینده‌ای افزایش یافته است و این امر به فعالیت و خدمات غیر رسمی و ناپایدار برمی‌گردد.

شاه ویسی در پایان اظهار نمود: در این شرایط نه تنها خدمات بلکه تولید هم دچار از دست رفتگی شغلی شده است از این جهت به نظر می‌رسد نرخ اعلامی مرکز آمار اشتباه بوده است و باید این مرکز با تعمق بیشتری این آمارگیری را انجام دهد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب