1400/04/03-15:34

یادداشت علی اکبر جوانفکر/ ستون پنجم دشمن!

یادداشت علی اکبر جوانفکر/ ستون پنجم دشمن!

قطعا تاریخ درباره رفتار امروز برخی نهادهای سیاست و قدرت و رسانه هایی نظیر خبرگزاری فارس قضاوت سختی خواهد کرد، زیرا در بزنگاه تفکیک حق از باطل، خادم از خائن و دوست از دشمن، تلاش کرده اند با غبارآلود کردن فضای عمومی جامعه، صف ها را درهم آمیزند، تا چهره نفوذی های دشمن در پشت نقاب های گوناگون پنهان بماند، حقوق تضییع شده ملت اعاده نشود و در حساس ترین و سرنوشت سازترین مقطع زمان، امید مردم به اصلاح امور از بین برود!

دولت بهار/ علی اکبر جوانفکر: تنها چند دقیقه پس از پایان رای گیری در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، خبرگزاری فارس در گزارشی از قبل تهیه شده، مدعی پرشور بودن انتخابات شد و با انتشار عکس دکتر احمدی نژاد در کنار تصاویری از مریم رجوی و رضا پهلوی، ادعا کرد که آنها در انتخابات شکست سنگینی خوردند!

حیرت انگیز است که این خبرگزاری وابسته به نهاد امنیتی، با چنین رویکرد مخرب و منافقانه ای، تیشه به ریشه انقلاب زده و با ایفای نقش ستون پنجم دشمن، راه را برای پیشبرد اهداف بیگانگان هموار می سازد! اگر تعریف دقیق و روشنی از ضد انقلاب و منافقین جدید ارائه شود، به طور طبیعی، مردم با چهره واقعی کسانی آشنا خواهند شد که با حمایت رسانه های تحت نفوذ خود، وضع اسفبار موجود را برای کشور و ملت ایران رقم زده اند.
 
در همه ادوار انتخابات و حتی انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری، به دولت ها فرصت دادند فرد یا افرادی را وارد عرصه رقابت های انتخاباتی کنند تا مردم برای تداوم دولت وقت نیز امکان انتخاب داشته باشند، اما این حق بدیهی، فقط از دولت دکتر احمدی نژاد که پرکارترین و موفق ترین دولت پس از انقلاب نام گرفته است، سلب شد!

هیچگاه یک رئیس جمهور را به بهانه ای واهی، از حق بدیهی خود برای نامزدی در انتخابات و بالتبع، مردم را از حق انتخاب او محروم نکردند، مگر در انتخابات ریاست جمهوری سال 1396 که این حق قانونی، از دکتر احمدی نژاد و میلیونها نفر از مردم ایران سلب شد، اما او دم برنیاورد و محجوبانه بر حق تضییع شده خود چشم فرو بست؟

با وجود همه رفتارهای زشت صورت گرفته علیه موفق ترین رئیس جمهور پس از انقلاب، دکتر احمدی نژاد هرگز به انقلاب و مردم پشت نکرد. بلکه با چشمانی باز، به رصد رفتارهای خیانت کارانه پرداخت و هربار فریادش را در دفاع از حقوق ملت رساتر کرد و به مردم و مسئولان در باره خسارات سنگین وارده به کشور، هشدار داد!

کدام رئیس جمهور را می توان سراغ گرفت که پس از کناره گیری از قدرت، مسئولانه تر از همیشه، کوشیده باشد دین خود را به مردم، انقلاب و آرمانهای آن ادا کند؟ به رهبری نامه بنویسد و نسبت به شرایط کشور اعلام خطر کند و برای برون رفت از وضع موجود، راهکار ارائه دهد؟!

کدام شخصیت متدین، مردمی و انقلابی به جز دکتر احمدی نژاد، وجود دارد که به رغم همه رفتارها و اقدامات ناجوانمردانه علیه او و همکارانش، همچنان از خاستگاه ارزش های انقلاب و نظام برآمده از خون شهدای عالی مقام، خواستار اصلاح امور کشور شده باشد؟

دکتر احمدی نژاد وقتی با رفتار خطاکارانه شورای نگهبان در رد صلاحیت خود مواجه شد، فقط از حق بدیهی و طبیعی شخصی اش برای رای ندادن استفاده کرد، اما هرگز سخنی از تحریم انتخابات به زبان نیاورد و هیچکس را هم به رای ندادن فرانخواند. این در حالی بود که جریانهای فاسد و ذی نفوذ، پیوسته او را تهدید به ترور کردند.

دکتر احمدی نژاد با ایستادن در موضع دفاع از حق و عدالت و تاکید بر ضرورت انجام برخی اصلاحات ساختاری در اداره امور کشور، بالاترین میزان تعهد به انقلاب و  نظام جمهوری اسلامی ایران را نمایان ساخته است. مدیران خبرگزاری فارس با کدام استدلال و منطق حقوقی، اخلاقی و انسانی به خود جرات داده اند دکتر احمدی نژاد را همردیف با مریم رجوی و رضا پهلوی نشان دهند؟ آیا آنها می دانند که در حال تحقق خواست شیمون پرز برای بدنام کردن انقلابی ترین خادم ملت، هستند؟  

اگر آنها ذره ای دلسوز کشور و آرمانهای انقلاب و مردم بودند، باید درمی یافتند که هیچ اولویتی بالاتر از رسیدگی حقوقی و قانونی به اقدامات باند فاسد امنیتی و عملکرد خوف انگیز آن در حوزه های امنیتی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نیست؟ متاسفانه خبرگزاری "فارس"، نه تنها چنین فهم و درکی را از خود بروز نداده است، بلکه عامدانه با دادن آدرس غلط، کوشیده است بر این حقیقت تلخ و البته غیرقابل انکار، یعنی نفوذ دشمن تا عمق استراتژیک نظام جمهوری اسلامی ایران، سرپوش بگذارد!

قطعا تاریخ درباره رفتار امروز برخی نهادهای سیاست و قدرت و رسانه هایی نظیر خبرگزاری فارس قضاوت سختی خواهد کرد، زیرا در بزنگاه تفکیک حق از باطل، خادم از خائن و دوست از دشمن، تلاش کرده اند با غبارآلود کردن فضای عمومی جامعه، صف ها را درهم آمیزند، تا چهره نفوذی های دشمن در پشت نقاب های گوناگون پنهان بماند، حقوق تضییع شده ملت اعاده نشود و در حساس ترین و سرنوشت سازترین مقطع زمان، امید مردم به اصلاح امور از بین برود!

ایمان دارم که آنها هنوز به عمق فاجعه ای که برای کشور رقم زده اند، پی نبرده اند و سرشان را مانند کبک زیر برف کرده اند تا واقعیت های پیش رویشان را نبینند! اما تردید ندارم که دیر یا زود، با تبعات خطای راهبردی و صد البته غیرقابل بخشش خود مواجه خواهند شد و من نگرانم که در آن هنگام، هیچ فرصتی برای جبران مافات نداشته نباشد!

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب