1399/05/15-15:55

۱۹۰۰ نیروی اورژانس به کرونا مبتلا شده‌اند

۱۹۰۰ نیروی اورژانس به کرونا مبتلا شده‌اند

رئیس سازمان اورژانس کشور از ابتلای ۱۹۰۰ نفر از پرسنل اورژانس به کرونا و شهادت ۴ تن خبر داد.

به گزارش دولت بهار به نقل از تسنیم، دکتر پیرحسین کولیوند در نشست افتتاح پروژه‌های اورژانس کشور که امروز در محل وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: در تهران آمبولانس‌ها در 14 دقیقه و موتورامبولانس‌ها زیر 10 دقیقه می‌رسند، در حوادث جاده‌ای از نظر سازمان بهداشت جهانی در رده الف هستیم و با کشورهایی مانند آلمان، فرانسه و انگلیس مقایسه می‌شویم. 65 درصد مصدومینی که با اورژانس هوایی منتقل شدند مستقیما به اتاق جراحی منتقل می‌شدند و مرگ‌ومیر آن‌ها کاهش می‌یابد.

وی افزود: قرارداد خرید 1000 دستگاه موتورامبولانس برای افزودن این دستگاه‌ها به شهرهای پرترافیک نیز از برنامه‌های اجرایی است.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان این‌که دستگاه نوار قلب تولید داخل داریم، گفت: تاکنون بالغ بر 95000 نفر در کمتر از 60 دقیقه به مراکز درمانی برای درمان سکته قلبی اعزام شده‌اند و در زمینه سکته مغزی نیز بالغ بر 19 هزار نفر را به مراکز درمانی رسانده‌ایم تا میزان فلج شدن افراد در نتیجه سکته مغزی کاهش یابد. 

کولیوند با بیان این‌که در حوادث مختلف سازمان اورژانس کشور اولین دستگاهی است که حضور دارد تصریح کرد: از زمان مواجهه ما با بحث کرونا دوستان اورژانس شبانه‌روزی کار کردند و برای کرونا تمام پرسنل ما شیفت‌بندی شدند و تا کنون 1900 نفر از نیروهای اورژانس به کرونا مبتلا و 4 نفر شهید شدند. تیم‌های عملیات ویژه ما آمبولانس‌هایی دارند که حتی برای مسائل شیمیایی و زیستی و رادیواکتیو کاربرد دارند.

وی با بیان اینکه آمبولانس‌ها به 5500 دستگاه رسیده‌اند، گفت: پرسنل ما کارهای بالینی خوبی انجام می‌دهند و از طریق فصای مجازی و مشاوره با پزشکان به ارائه خدمت می‌پردازند.

رئیس اورژانس کشور با اشاره به طرح هر خانه یک پایگاه سلامت، گفت: طرح اورژانس‌یار را اجرا خواهیم کرد و برای اولین بار 30 درصد دانشجوهای مورددپذیرش ما خانم هستند.

کولیوند یادآور شد: 53 مخاطره را شناسایی کردیم و برای 13 مخاطره در اولویت، برنامه‌‌ریزی و سناریوهایی تعریف کرده‌ایم. پایگاه‌های جاده‌ای و شهری نیز به ناوگان ما اصافه خواهند شد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب