1400/05/11-14:52

آتش‌سوزی در ایتالیا با 5 زخمی و تخلیه صدها نفر

در پی صدها مورد آتش‌سوزی‌ در شهر «پسکارا» ایتالیا در ادامه موج گرما در جنوب اروپا، دستکم پنج نفر زخمی و حدود ۸۰۰ نفر مجبور به ترک خانه‌های خود شدند.

به گزارش دولت بهار به نقل از فارس، در پی آتش‌سوزی‌هایی که در شهر «پسکارا» ایتالیا در حال گسترش است، دستکم پنج نفر زخمی شده و حدود ۸۰۰ نفر مجبور به ترک خانه‌های خود در میانه گسترش آتش‌سوزی‌ها در اراضی طبیعی «پینتا دانونزیانا» شدند. 

«کارلو ماسچی» شهردار پسکارا در خصوص این آتش‌سوزی‌ها گفت: ما مجبور شدیم چند خانه و استراحتگاه ساحلی را به دلیل دود تخلیه کنیم. بزرگترین مشکل باد گرم است. تمام تلاش خود را برای محدود کردن خسارت انجام می‌دهیم. 

به گزارش «اسپوتنیک» طبق اعلام سرویس آتش‌نشانی ملی ایتالیا بیش از ۸۰۰ آتش‌سوزی در این منطقه در آخر هفته (شنبه و یکشنبه) ثبت شده است. 

روزنامه ایتالیایی «لا رپوبلیکا» گزارش داده خدمه زمینی و دو هواپیما در حال تلاش برای اطفای حریق هستند. 

 

مقام‌های جزیره ساردینیای ایتالیا هم روز یکشنبه حالت فوق‌العاده اعلام کردند. بر اساس گزارش‌ها آتش‌سوزی ده‌ها هزار هکتار از اراضی این جزیره را در برگرفته و حدود ۱۵۰۰ نفر از ساکنان این جزیره مجبور به ترک خانه‌های خود شدند.

آب و هوای خشک و باد سبب شده تا آتش‌‌سوزی در جزیره ساردینیا در ایتالیا و دیگر مناطق در جنوب اروپا گسترش یابد و آتش‌‌سوزی‌های گسترده نیز به فهرست حوادث اروپا در تابستان امسال که شامل دمای بالای بی‌سابقه و باران‌های سیل‌آسا بوده، اضافه شود.

آتش‌سوزی در حالی جنوب اروپا را در بر گرفته که شمال این قاره درگیر باران‌های سیل‌آسا بوده است. در آلمان باران‌های سیل‌آسا ویرانی‌های زیادی در شهرهای این کشور بوجود آورده، حال آنکه سیستم‌های هشدار دهنده این کشور از هشدار به موقع پیش از وقوع این فاجعه عاجز ماندند. در لندن نیز پس از موج گرمایی که انگلیس را در بر گرفته بود، باران‌های شدیدی که از روز یکشنبه شروع شده بود باعث آب گرفتی معابر و بیمارستان‌ها شد و آب به ایستگاه‌های قطار و مترو نیز سرازیر شد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب