1400/07/25-09:15

اکسپو ۲۰۲۰ و آغاز احمدی نژاد

اکسپو ۲۰۲۰ و آغاز احمدی نژاد

نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ امارات فقط بهانه بود وگرنه احمدی نژاد همین حالا هم عیار محبوبیتش بالاست و بسیار مردمِ علاقه مند ؛ تمایل دارند با این شیرمرد جسور ایرانی دقایقی به گفتگو نشسته و بسیار تصاویر پر لبخند او را خاطره کنند.

دولت بهار/ جعفر بخشی بی نیاز: درست آنجا که تصور می شد احمدی نژاد تمام شده و سیاست او را پس زده و رجُل سیاسی ؛ دفتر عمر رییس جمهور ۸ ساله را بسته اند و حتی آن را مهر و موم کرده اند ؛ ناگهان خبری روی تلکس خبرگزاری ها و نشریات و فضای مجازی می نشیند که نشان می دهد متفاوت ترین سیاستمدار قرن حاضر در ایران نه تنها به پایان نرسیده که تازه آغاز شده و راهی که در جریان بهار احداث شده به صورت اتوبانی فراگیر تا آن سوی جهان ادامه راه داده و می رود که همچنان که بوده مجدد ؛ نام محمود احمدی نژاد را به عنوان محبوب ترین ایرانی حاضر در جهان ثبت کند.

نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ امارات فقط بهانه بود وگرنه احمدی نژاد همین حالا هم عیار محبوبیتش بالاست و بسیار مردمِ علاقه مند ؛ تمایل دارند با این شیرمرد جسور ایرانی دقایقی به گفتگو نشسته و بسیار تصاویر پر لبخند او را خاطره کنند.

 از بدو ورود دکتر احمدی‌نژاد به دبی دستها و آغوشها و برخوردها و رفتارها نشان از علاقه ای فراگیر داشت که رفته رفته بر عمق و گسترده گی آن افزوده گشت و کار را به جایی رساند که این طرفی ها که گمان نمی کردند جذابیت رفتار یک دیپلمات سیاسی این اندازه دل ببرد ؛ نگاه ها و نظرها و رفتارها را از مسیر انصاف و حق خارج کردند و با هجمه های به یادگار مانده از دیروز تلاش کردند تا این سفر و بازدید را از منظر افراطیون سنتی ایران ناپسند و مکروه جلوه داده و آن را دست مایه ای برای تخریب احمدی نژاد کنند.

زوایای سفر احمدی نژاد از صفر تا صد حتما که قابل واکاوی و بررسی ست و این که یک دیپلمات سیاسی پس از رد صلاحیت و دور شدن از فضای سیاسی چگونه توانست نظر مخالفان و افراطیون و نهادهای امنیتی را برای این سفر جلب کرده و مجوز قانونی و لازم را اخذ کند ؛ سوالاتی ست که خیلی ها دوست دارند به پاسخ آن دست پیدا کنند. اما نکته ی بسیار ظریف داستان حضور احمدی نژاد در دبی و در نمایشگاه معتبر و بین المللی اکسپو ۲۰۲۰ سوا از حضور هیات همراه و نفراتی که ایشان را در این سفر مهم همراهی کرده اند حضور همسر رییس جمهور سابق ایران است.

در این سفر خاص و بسیار مهم که تمام دوربین ها آن را به دقت و وسواس تصویر برداری کرده اند ؛ هر کجا که علاقه مندان به دکتر احمدی نژاد فارغ از دین و مذهب و تفکر و اندیشه و سلیقه کنار او قرار گرفتند تا عکسی به یادگاری داشته باشند ؛ همسر ایشان نیز کنارشان بود‌. زنان بسیار با حجابهای غیر متعارف و لعابهای رنگ به رنگ ؛ شانه به شانه ی دکتر احمدی نژاد خود را به فلشهای دوربین سپردند تا نه تنها خودشان که تمام دنیا این تصاویر را ببینند و به یک باور معقول و منطقی و جا افتاده برسند. نه محدودیت و نه تعارف و نه هیچ کج سلیقه گی از دکتر احمدی‌نژاد در این برخوردهای حساس با وجود حضور همسر بزرگوارشان دیده نشد واین همان تعامل و گفتگو و همزیستی مسالمت آمیز فارغ از نژاد و رنگ و دین و آیین است و ما هر زمان به این درک متقابل رسیدیم که انسانها را فقط تقوی و اعمالشان از سایرین متمایز می کند یاد خواهیم گرفت که همه را با چوب دین و شریعت نرانیم و کاسه ی داغ تر از آش نشویم.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب