1400/08/01-08:45

یک بام و چند هوا !

به گزارش دولت بهار، علی اکبر جوانفکر در کانال تلگرامی خود نوشت:

خبرگزاری فارس باید تکلیفش را با خودش روشن کند که چندچند است. بالاخره عربستان یک کشور دشمن است و باید با آن سر ستیز داشته باشیم یا یک کشور همسایه و ملتی برادر است که لاجرم و عقلا و منطقا باید راهی به سوی همزیستی مسالمت  آمیز در کنار هم را بیابیم؟!

نمی شود از یک طرف به حکومت عربستان بد و بیراه بگوییم و به خاندان آل سعود هر نسبتی را بدهیم و از طرف دیگر مذاکره و گفت و گوی دولت های ایران و عربستان را به عنوان یک امر ضروری برای رسیدن به صلح و آرامش در منطقه مورد حمایت و تشویق قرار دهیم!

اگر دولت عربستان بد است و به تبع آن روزنامه انگلیسی ایندیپندنت که بخشی از سهام آن متعلق به عربستان است نیز یک رسانه بد و ضد ایران است، پس آن رسانه باید به طور کامل تحریم شود نه آنکه چون خبرنگار ایرانی بخش فارسی اش با دکتر احمدی نژاد مصاحبه کرده است، یک رسانه بد و مذموم تلقی گردد!

اگر روزنامه ایندپندنت رسانه دشمن است پس خبرگزاری فارس نباید هیچ مطلبی را به نقل از آن منتشر کند، نه آنکه در مطالب همسو با منویات خود، استناد به این روزنامه بلا اشکال باشد یا آنکه اگر از خبرگزاری فارس مطلبی را منتشر کرد یک رسانه خوب معرفی شود اما اگر به سراغ آقای احمدی نژاد رفت و با ایشان گفت و گو‌ کرد، آن را به مثابه  رسمیت دادن به یک رسانه متعلق به آل سعود وانمود سازند!

یک بام و چند هوا بودن در دنیای سیاست و انسانیت قابلیت دوام ندارد. اگر رسانه ای که عربستان سهامدار آن است یک رسانه بد است و باید کنار گذاشته شود، برپایه این منطق هرچیز دیگری که عربستان سهامدار آن است نیز باید تقبیح شود و از دایره ارتباط و مناسبات ایران خارج گردد. نمی شود همکاری با ایندیپندنت یک کار بد باشد اما همکاری با مثلا شرکت هواپیمایی بوئینگ که بخشی از سهامش را عربستان خریده است، ممدوح و بلااشکال تلقی گردد!

خبرگزاری فارس خانم کاملیا انتخابی فرد را سردبیر ایندیپندنت معرفی کرده است در حالی که این ادعا صحت ندارد و او سردبیر بخش فارسی این روزنامه است. چرا فارس و رسانه های همسو با آن به خود حق می دهند که به این خانم به صرف همکاری با یک رسانه خارجی، هر نسبت ناروایی را بدهند؟ آیا دین و آئین ما چنین اجازه ای داده است که به هرکس که مخالف ما باشد، هر تهمت و توهینی را روا بداریم؟ یا آنکه این رسانه ها از ارزشهای اخلاقی و انسانی تهی شده اند؟!

نکته آخر اینکه عصبانیت خبرگزاری فارس از ایندپندنت و خانم کاملیا انتخابی فرد به خاطر سهامداری عربستان در این رسانه انگلیسی نیست بلکه حرفش این است که چرا این روزنامه به تبعیت از بی بی سی انگلیس و وی او ای آمریکا و همچنین صدا و سیما و رسانه های اصلاح طلب و اصولگرا به جریان تخریب دکتر احمدی نژاد نپیوسته و با آنها همصدا نشده است!

کافیست خانم انتخابی فرد مطلبی علیه خادم ملت ایران منتشر کند آن وقت او هم محبوب و مطلوب خبرگزاری فارس خواهد شد.درست مثل همه عناصر معلوم الحالی که برای مطرح شدن و محبوبیت یافتن، سوراخ دعا را در هجمه و توهین و جسارت به ساحت و ‌شخصیت این بزرگمرد مظلوم یافته اند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب