1400/08/12-20:09

سربازگیری داعش در افغانستان

سربازگیری داعش در افغانستان

طالبان پیش از آنکه یک جریان مذهبی باشند، یک جریان قبیله‌ای و قومی هستند. نه تفکراتشان اسلامی است و نه زندگی اقوام دیگر را در کنار خود تحمل می‌کنند. هم عقل و تفکر محدودی دارند و هم جغرافیای محدود. به هیچ عنوان نمی‌توانند داعیه‌دار یک جریان اسلامی باشند.

به گزارش دولت بهار، مولوی حبیب‌الله حسام، رئیس شورای اخوت و رئیس مجمع علمای افغانستان در گفتگویی گفت:

➖ اطلاع شخصی دارم که سربازگیری توسط داعش سرعت بسیار بالایی دارد. مردم دچار فقر شدید هستند و داعش قول پرداخت پول میدهد. از سوی دیگر عدم امنیت حاکم بر کشور باعث رفتن جوانان به سمت گروه داعش شده است چرا که هر لحظه احتمال کشته شدن وجود دارد. اما همچنان گرایش به پیوستن به جبهه مقاومت نیز وجود دارد.

➖ طی صحبت‌هایی با علمای اهل سنت ایران، پاکستان، هند و حماس به این نتیجه رسیده‌ایم که طالبان باعث بدنامی اسلام و افغانستان شده و با تداوم حضور آنها، جنگی طولانی اتفاق خواهد افتاد. طالبان نه تنها به وعده‌های خود عمل نکردند و باعث بروز جنگ داخلی شدند، بلکه در تشکیل حکومت اسلامی نیز ناکام ماندند.

➖ طالبان پیش از آنکه یک جریان مذهبی باشند، یک جریان قبیله‌ای و قومی هستند. نه تفکراتشان اسلامی است و نه زندگی اقوام دیگر را در کنار خود تحمل می‌کنند. هم عقل و تفکر محدودی دارند و هم جغرافیای محدود. به هیچ عنوان نمی‌توانند داعیه‌دار یک جریان اسلامی باشند.

➖ قیام سراسری همچنان تداوم دارد اما شکل عملی آن به دلیل فرارسیدن زمستان و گرفتاری مردم در فقر، تغییر کرده است. طالبان همانند اسرائیل صدای آزادی‌خواهان را با گلوله پاسخ میدهد، مشخص است که در این شرایط مردم احتیاط می‌کنند اما مقاومت همچنان جریان دارد و به فرصت، بسیج عمومی، مدیریت و رهبری و انتشار در سراسر کشور احتیاج دارد. امروز در هر خانه‌ای مردم به قیام ملی پیوسته‌اند.

➖ هرکسی که با امارت اسلامی بیعت نکند، چه مردم عادی و چه ائمه مساجد و نمازگزاران، را مرتد خوانده و لایق کشته شدن میدانند.

➖ طالبان یک فتنه‌ی عظیم هستند که کشتن مسلمانان را عبادت میدانند و کشور را به گورستان تبدیل کرده‌اند. آنها بستن دستار به سر را امری دینی میدانند اما جان انسان‌ها برایشان ارزشی ندارد تا حکم شرعی کشتن مسلمان را بدانند.

➖ ما با مدارس دینی در داخل و خارج از کشور ارتباط برقرار کرده‌ایم تا دعوت به مقاومت را توسعه دهیم و از آنها میخواهیم که در یک سطح واحد و متحد باشند و ان‌شاءالله اعلامیه‌ای همگانی مبنی بر مرتد بودن طالب و جهاد علیه‌شان منتشر شود.

➖ باور من این است که ملا هبت‌الله آخوند‌زاده زنده نیست. وی پیش از این امام یکی از مساجد قندهار و قاضی بود، همچنین عالم فقهی بود نه عالم سیاسی. با توجه به اینکه قبلا او را از نزدیک ملاقات کرده بودم میتوان گفت عکس‌هایی که با نام ملا هبت‌الله منتشر میشود جعلی است و طبق اطلاعات ما، وی طی یک توطئه توسط پاکستان کشته شده است اما این مسئله از سوی استخبارات پاکستان مخفی نگه داشته شده تا از بروز درگیری در میان طالبان جلوگیری شود. دلیل دیگر افشا نکردن این مسئله، اعمال فشار برای معرفی امیرالمؤمنین از سوی شبکه حقانی میباشد.

➖ پیمان‌نامه طالبان و آمریکا شامل شروط و مفادی است از جمله:

۱/ حفظ منافع آمریکا با روی کار آمدن طالبان. طالبان از آمریکا خواستند که شرح دقیقی از منافع خود ارائه کنند و تا لحظه‌ی خروج آخرین سرباز آمریکایی از افغانستان هم روی قول خود وفادار ماندند.

۲/ تامین بودجه و تبادل اطلاعات طالبان از سوی آمریکا برای هزینه‌های تامین امنیت آمریکا.

۳/ تامین نیروی امنیتی برای طالبان از سوی آمریکا برای مقابله با دشمنان آمریکا.

۴/ اجازه تردد هواپیماهای آمریکایی که همچنان در افغانستان در حال رفت و آمد هستند.

۵/ گمرک فضایی آمریکا و مباحث مربوط به توافقات و تخفیف‌ها از سوی طالبان.

۶/ مسائلی که به مشروعیت طالبان کمک میکند و از جمله مسائلی است که نیازمند بیمه است و این بیمه کردن را پاکستان به عهده دارد و تلاش میکند که طالبان روی کار بمانند و به اهداف خود برسند.

۷/ مسائل نفوذ اقتصادی روسیه و چین که طالبان وظیفه دارند مسیر نفوذ آنها را منقطع کنند و‌ مانع از اتصال آسیا و‌ اروپا توسط چین شوند و مقاصد اقتصادی در اختیار آمریکا باشد. همچنین طالبان مامور هستند مانع از به نتیجه رسیدن پیمان راهبردی امضا شده میان ایران و چین شوند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب