1400/08/24-13:04

غیبت طارمی توازن تیم ملی را بر هم ریخت اما حق با اسکوچیچ است

غیبت طارمی توازن تیم ملی را بر هم ریخت اما حق با اسکوچیچ است

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران، گفت: نبود «مهدی طارمی» تعادل تیم ملی را بر هم ریخت اما دعوت او از نظر انضباطی ضربه سنگینی به تیم ملی وارد می‌کرد و حق در این زمینه با سرمربی تیم ملی است.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایرنا، تیم ملی فوتبال ایران در پنجمین دیدار خود در مرحله نهایی رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی توانست با گل‌های دقایق پایانی سردار آزمون و احمد نوراللهی لبنان را از پیش رو بردارد و در دقایق پایانی با کامبکی رویایی شکست برابر لبنان را با برتری عوض کند.

در همین راستا جلال چراغپور سرمربی اسبق تیم ملی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در مورد بازگشت رویایی تیم ملی مقابل لبنان، دلیل عقب افتادن تیم ملی در این دیدار، خط خوردن طارمی از فهرست تیم ملی و ... صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید:

تیم ملی در شرایطی لبنان را برد که تا آخرین دقایق فوتبال‌دوستان ایرانی استرس زیادی را متحمل شدند.

به نظرم اگر بازی چند دقیقه دیگر ادامه پیدا می‌کرد ما با چهار یا پنج گل لبنان را می‌بردیم.

واقعا لبنان تیمی بود که بخواهد انقدر ما را به دردسر بیاندازد؟

این نظر من است. شاید هم درست نباشد اما به نظر من این لبنان اگر فصل را در لیگه دسته اول لیگ ایران آغاز کند، در پایان فصل به لیگ دسته دو سقوط خواهد کرد.

چراغپور: غیبت طارمی توازن تیم ملی را بر هم ریخت اما حق با اسکوچیچ است

پس چرا بازی با لبنان به گونه‌ای باید برای ما پیش برود که فوتبالی‌ها برای این برد انقدر استرس بکشند؟

این موضوع چند دلیل داشت. ابتدا زمانی که  دو تیم و با استراتژی با هم بازی می‌کنند شما از دیدن آن بازی لذت می‌برید اما یک تیم بدون استراتژی می‌تواند برای بهترین تاکتیک‌ها هم مشکل‌ساز باشد چرا که الگوی فوتبالی خاصی اینگونه تیم ها ندارند و روی اتفاقات بازی می‌کنند. شما دیدید این تیم چگونه به گل رسید و حتی ممکن بود روی سر توپ بیرانوند گل دوم را هم بزند اما این اتفاق رخ نداد و خدا را شکر به بازی بازگشتیم.

دلیل دیگر چه بود؟

به نظر من استراتژی ما پس از چند بازی لو رفته بود و همین موضوع موجب شد تا آخرین دقایق با مشکل مواجه شویم اما پس از تعویض‌ها و وارد کردن مهره‌هایی که کمتر شناخته شده‌اند، بازی برگشت و همانطور که گفتم اگر مسابقه چند دقیقه دیگر ادامه پیدا می‌کرد ما چهار یا پنج گل می‌زدیم.

چراغپور: غیبت طارمی توازن تیم ملی را بر هم ریخت اما حق با اسکوچیچ است

نبود طارمی چقدر در این بازی تاثیر داشت؟

این را بگویم که در آسیا زوج طارمی و سردار آزمون قوی‌ترین زوج هستند و هر زمانی که این بازیکنان با هم در زمین باشند باید رقبا با یک بازیکن بیشتر برای مهار این نفرات کار را ادامه دهند. بدین ترتیب ما در سایر خطوط به ویژه خط میانه از حریفان برتری عددی پیدا می‌کنیم اما با نبود طارمی مساله به گونه دیگری رقم خورد.

یعنی شما مخالف خط زدن طارمی بودید؟

نمی توان منکر این شد که با خط خوردن طارمی قدرت تیم ملی کاهش پیدا می‌کند اما باید شرایط تیم ملی را هم در نظر گرفت. زمانی به خاطر برخی موارد جزئی خط قرمزها خم می‌شود اما شکستن خط قرمز خوب نیست.

شما جواب دادن طارمی به حرف سرمربی تیم ملی را خم کردن خط قرمز می‌دانید یا شکستن؟

به نظر من اینکار شکستن خط قرمزها بود.

یعنی برخورد سرمربی تیم ملی را در مواجهه با رفتار طارمی درست می‌دانید؟

نظم تیمی به هیچ عنوان نباید زیر پا گذاشته شود. شاید اگر طارمی در تیم ملی بود مقتدرانه لبنان و سوریه را می‌بردیم و کار به اما و اگر کشیده نمی‌شد اما اگر او با وجود این اقدامش دعوت می‌شد، شاید عواقبی داشت که جبران ناپذیر بود.

چراغپور: غیبت طارمی توازن تیم ملی را بر هم ریخت اما حق با اسکوچیچ است

شما خودتان اگر بودید چه تصمیمی می‌گرفتید؟

زمانی که من سرمربی تیم ملی بودم، دوران جنگ بود و چندین سال فوتبال داخلی تعطیل بود. به همین خاطر من تنها ۱۹ بازیکن را در اختیار داشتم و شناخت دیگری از سایر نفرات نداشتیم که آنها را به تیم ملی بیاوریم. در این شرایط یک بازیکن که به نوعی ستاره تیم من در آن مقطع بود، به من گفت که به خاطر امرار معاش و دادن خرج خانواده مجبور است روزها مسافرکشی کند و تنها در تمرینات نوبت عصر به تیم ملی ملحق شود اما من به خاطر نظم تیمی این موضوع را قبول نکردم و آن بازیکن را خط زدم. به نظر من هیچ چیز بالاتر از انضباط تیمی نیست.

اما تیم ملی راه زیادی را در پیش دارد و برای موفقیت در جام جهانی به بازیکنی مانند طارمی نیاز داریم.

امیدوارم تا آن زمان این مشکلات حل شود. بزرگان تیم ملی هم وساطت کنند تا طارمی بازگردد. این موضوع هم به نفع طارمی است و هم به نفع فوتبال ملی.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب