1400/09/25-22:13

دکتر احمدی نژاد: مردم کنار گذاشته شوند راه تضعیف و تجزیه کشور هموار و امتیازات بزرگ به بیگانه داده خواهد شد + فیلم

دکتر احمدی نژاد: مردم کنار گذاشته شوند راه تضعیف و تجزیه کشور هموار و امتیازات بزرگ به بیگانه داده خواهد شد + فیلم

دکتر احمدی نژاد گفت: وقتی هویت آسیب ببیند و مردم از صحنه تصمیم گیری کنار گذاشته شوند، اقتدار ملی از بین می رود ، وحدت ملت و بسیج عمومی برای صیانت از استقلال و تمامیت کشور آسیب می بیند و راه سلطه گران برای تضعیف و تجزیه کشور هموار شده یا امتیازات بزرگ به بیگانه داده خواهد شد و این همان چیزی است که در دوره معاصر بارها شاهدش بوده ایم.

به گزارش دولت بهار، به مناسبت 21 آذر هفتاد وپنجمین سالروز نجات آذربایجان از دست اجانب و عناصر وابسته به بیگانه، جمعی از مردم آذربایجان با دکتر احمدی نژاد دیدار کردند.

در این دیدار خادم ملت ایران طی سخنانی این رویداد مهم و تاریخی را از یک سو بیانگر عظمت و وطن پرستی مردم آذربایجان و از سوی دیگر نشان دهنده خباثت دشمنان ملت ایران توصیف کرد و ضمن تجدید ارادت به ساحت مردمان غیور این دیار ، به تحلیل تاریخی برخی حوادث مهم تاریخ کشور و بویژه دوران معاصر پرداخت.

وی به جایگاه با اهمیت ایران در چشم جهانیان اشاره کرد و گفت: ایران یک کشور ساخته و پرداخته از سوی قدرتمندان جهانی و استعمارگران نیست که با تقسیم جهان روی نقشه جغرافیایی ایجاد شده باشد، بلکه سرزمینی وسیع و متشکل از اقوام گوناگون است که در طول تاریخ، در کنار هم و در یک همبستگی کم نظیر و تلاش گسترده همگانی، یک ملت بزرگ را بوجود آورده که با فداکاری و از جان گذشتگی، از موجودیت خود صیانت کرده است.

دکتر احمدی نژاد نام ایران را ترجمان یک فرهنگ غنی انسانی دانست و گفت: تلاش چند هزار ساله اقوام گوناگون ایرانی با آداب، رسوم، زبان، ادبیات، لباس ها و ویژگی های متفاوت ، در مسیر کمال جویی و استقرار و ترویج یگانه پرستی، آزادیخواهی، عدالت طلبی، رفاه، صلح دوستی، صداقت، پاکی، همزیستی و جوانمردی،به خلق یک تمدن و فرهنگ متعالی انسانی و جهانی منجر شده است، فرهنگی که مبتنی بر فطرت الهی انسانهاست و همواره مورد احترام و استقبال عموم ملت ها بوده است.

وی بخش مهمی از فرهنگ و تمدن جهانی را مرهون مجاهدتهای ملت ایران دانست و با تاکید بر نقش برجسته و پرافتخار ملت ایران در پرورش دانشمندان بزرگ و پایه گذاری علم و دانش در جهان افزود: صرفنظر از مشکلات ناشی از فساد حاکمان در مقاطعی محدود، بیش از هزار سال مدیریت ایرانیان بر بخش وسیعی از جهان، الگویی درخشان از مدیریت انسانی را به نمایش گذاشته که همواره مورد توجه و احترام دیگر ملت ها بوده است.

خادم ملت ایران به تلاش تاریخی ابلیس و پیروانش برای تضعیف و تحقیر نوع انسان و ترویج فقر، چپاولگری، ظلم، اشغالگری، جنگ و تقابل میان ملت ها اشاره کرد و افزود: اگرچه ملت ها و آزادی خواهان و عدالت طلبان عالم همواره به ایران عزیز توجه داشته و از آن الهام می گرفته اند، اما این سرزمین به همان نسبت و نیز به میزان درخشندگی فرهنگی و تمدنی و اثرگذاری جهانی اش، یکی از موانع اصلی در برابر تحقق اهداف شیطانی جهانخواران و مورد طمع و البته بغض آنان بوده است. 

وی به بیان حملات مکرر و اقدامات گسترده شیطان صفتان برای انهدام ایران یا دستکم تضعیف و تحقیر ایرانیان پرداخت و افزود: تضعیف ایران، به جریان رشد و کمال انسانی و اندیشه و فرهنگ جهانی، آسیب اساسی وارد می کند و راه را بر تسلط نظام سطله بر منطقه و جهان می گشاید و به همین سبب دشمنان هرگاه بر ایران مسلط شده اند، به هیچ حدی از دست اندازی و پایمال کردن حقوق ملت ایران قانع نبوده اند.

استاد دانشگاه علم و صنعت ایران به تلاش هدفمند شیطان برای تضعیف اقتدار ملی و تجزیه ایران اشاره کرد و افزود: سرزمین مانند جسم و هویت مانند روح و عامل زنده بودن یک ملت است و بر این اساس، تضعیف و نابودی هویت ایرانی از رهگذر اجرای اقدامات و برنامه های وسیعی تخریبی از جمله تلاش های وسیع بیگانگان بوده است که تحریف یا حذف تاریخ این سرزمین بخش کوچکی از آن محسوب می شود.

وی کنار گذاشتن مردم از صحنه تصمیم گیری را دومین تلاش دشمنان برای سیطره بر ایران دانست و افزود: وقتی هویت آسیب ببیند و مردم از صحنه تصمیم گیری کنار گذاشته شوند، اقتدار ملی از بین می رود ، وحدت ملت و بسیج عمومی برای صیانت از استقلال و تمامیت کشور آسیب می بیند و راه سلطه گران برای تضعیف و تجزیه کشور هموار شده یا امتیازات بزرگ به بیگانه داده خواهد شد و این همان چیزی است که در دوره معاصر بارها شاهدش بوده ایم.

دکتر احمدی نژاد به جدا شدن 17 شهر بزرگ از ایران در جنگ های روسیه علیه کشورمان اشاره کرد و افزود: علاوه بر زیاده طلبی روسیه و میل تاریخی او برای تسلط بر ایران، شیوه زمامداری قاجاریه و جدایی آنان از متن مردم و کنار زدن ملت، از عوامل اصلی وقوع این اتفاق تلخ بوده است. حتی وقتی مردم به طور خودجوش برای آزاد سازی سرزمین های اشغال  شده اعلام آمادگی و بخش مهمی را با فداکاری آزاد کردند، حکومت مرکزی از حمایت و پشتیبانی آنان سر باز زد و مجاهدت مردم بی ثمر ماند.

وی اقدام شاه بی کفایت قاجار و بیگانه با مردم در برگزاری جشن شکرگزاری به مناسبت جدا شدن بخش وسیعی از کشور در آسیای میانه و قفقاز را مورد استهزاء قرار داد و گفت: شاه قاجار کشور را ملک طلق خودش تلقی می کرد و جز حفظ حکومت، ماموریت دیگری در قبال مردم و کشور برای خود قائل نبود. وقتی از او پرسیدند چرا جشن گرفتی؟ گفت که آنان می خواستند تا قزوین و تهران بیایند ولی ما مقدار کمتری دادیم. این خسارت تاریخی نتیجه کنار گذاشتن مردم، بی توجهی به خواست آنان، تضعیف توده های مردم و آسیب دیدن هویت ایرانی بود.

خادم ملت ایران از "قدرت ملت" به عنوان سد محکمی در برابر نفوذ و استیلای بیگانه یاد کرد و افزود: استبداد داخلی، منشاء اصلی قدرت عینی، یعنی مردم را از صحنه حذف و کشور را مستعد نفوذ و سلطه بیگانه و تجزیه می کند و این اتفاق تلخ، در نتیجه سوء استفاده روسیه و انگلیس از ضعف حاکمان وقت ایران و در اوج درگیریهای داخلی پس از اعلام مشروطه و با قرارداد 1907 حادث شد، به طوریکه بخش شمالی را روسیه تصرف کرد و بخش شرقی تا جنوب نیز به انگلیس بخشیده شد که از اجازه نفوذ و تعریف منافع نیز برخوردار بود.

وی به تقسیم کامل ایران میان روسیه و انگلیس براساس قرارداد 1915 اشاره کرد وگفت: اشغالگران به تاسیس نیروی نظامی در بخش های اشغالی ایران پرداختند، به طوریکه روس ها نیروی قزاق را بوجود آوردند و انگلیس نیز با به کارگیری عناصر هندی، پلیس جنوب را سازماندهی کرد. آنها اصرار داشتند که ایران از صحنه جغرافیا حذف شود اما با تلاش جمعی از نمایندگان مجلس و عناصر وطن پرست و حضور مردم، این توطئه ها شکست خورد و قرارداد ملغی شد.

استاد دانشگاه علم و صنعت، از "انرژی" به عنوان بخش اصلی درامد روسیه و ابزار سیاسی این کشور در برابر اروپا یاد کرد و گفت: باید در نظر داشت که در رقابت انرژی میان روسیه و ایران، رتبه اول جهان از نظر مجموع ذخایر نفت و گاز، به ایران اختصاص دارد و این در حالی است که آرزوی تاریخی روس ها، رسیدن به آبهای گرم جنوب و تسلط بر منابع نفتی است و ایران کوتاهترین مسیر برای تحقق این هدف محسوب می شود، از این رو آنها هرگز از اقتدار ایران استقبال نکرده و نخواهند کرد.

وی سلطه بر ایران را آرزوی تاریخی انگلیس دانست و با اشاره به تلاش های مستمر استعمار پیر برای تصاحب ایران و قراردادن آن تحت قیمومیت و استعمار خود، گفت: اگر در این سیاست ها تغییری اتفاق افتاده است، باید در عمل مشاهده شود و ملت ایران حتما از آن استقبال خواهدکرد، اما فراموش نمی کنیم که پس از جنگ اول، انگلیس قحطی تاریخی را به ملت ایران تحمیل کرد تا مقدمه قرارداد 1919 را فراهم کند.

دکتر احمدی نژاد به اشغال ایران در جنگ اول به بهانه مقابله انگلیس با عثمانی و مواجهه انگلیس و روسیه با آلمان در جنگ دوم اشاره کرد و گفت: هزینه های جنگ را از جیب ملت ایران پرداختند اما سود آن و پیشرفت و ترقی نصیب قدرت های غالب شد. روس ها پس از جنگ دوم در شمال ماندگار شدند و با نقشه استالین، فرقه دموکرات را بر آذربایجان و کردستان مسلط کردند و این فرقه نیز تحت عنوان شعارهای عدالت خواهی، بسیاری از مردم را به دار آویخت و فشارهای بی سابقه ای را به مردم بی پناه وارد آورد. ریشه اصلی همه این فجایع به کنار زدن مردم از صحنه، تضعیف اقوام و هویت ایرانی و اعتماد حاکمان به بیگانه مربوط می شد.

وی افزود: مردم آذربایجان و کردستان مانند مردم دیگر مناطق ایران، هرگز به دنبال جدایی از ایران نبودند و صرفا بر ضرورت به رسمیت شناخته شدن حقوق اساسی خود تاکید داشتند و سرانجام  با دستگیری بسیاری از سران و اعضای فرقه دمکرات، منطقه را از وجود آنان پاکسازی کردند.

خادم ملت ایران تقسیم بندی شرق و غرب را دروغین و کاذب دانست و با تاکید بر ضرورت سنجش سیاست ها و عملکردها گفت: بحث ما ربطی به ملت های روس و انگلیس ندارد، بلکه هدف ما تقبیح سیاست های و عملکردهای حاکمان این کشورهاست که به دنبال سلطه بر جهان و استعمار و چپاول ملت ها بوده اند و در این حکومت ها حضور یافته اند. ما به دنبال ارتباط و همکاری با همه دنیا بر اساس احترام و عدالت هستیم و بر اساس تجربیات تاریخی خود اصرار داریم که حکومت باید متکی به مردم و تقویت اقتدار ملی باشد.

وی بر نقش دو گروه در جهت آسیب زدن به هویت و اقتدار ملی و فرصت سازی برای رخنه دشمن و تضعیف ایران تاکید کرد و گفت: گروه اول عده قلیلی هستند که به ایران عشق می ورزند اما متوجه نیستند که فرهنگ محلی و قومی و آداب و رسوم و ادبیات و زبان آنان نباید نادیده گرفته شود و گروه دوم نیز عده قلیل دیگری هستند که در فرهنگ و آداب و رسوم و زبان محلی متوقف شده اند و از ظرفیت های بزرگ و ارزشمند ایران غافل مانده اند. ایران قوی، ضامن دوام و بقای اقوام ایرانی است و همه باید توجه کنند که ایران وقتی عزیز و سربلند است که همه اقوام عزیز و سربلند باشند.

استاد دانشگاه علم و صنعت ایران به سرمایه گذاری شیطان و قدرت های فاسد بیگانه برای ایجاد تعارض و رقابت میان دین و ملیت اشاره کرد و افزود: دین و ملیت در ایران همیشه در هم تنیده و مقوم یکدیکر بوده اند اما گروهی با عشق به ایران تصور می کنند که لازمه تکریم و تعظیم فرهنگ و هویت ایرانی، تضعیف دیانت است و گروه دیگر بنا را بر این گذاشته اند که برای تعظیم و تکریم ارزشهای دینی باید هویت و فرهنگ و تعلقات ملی را تضعیف کرد، در حالی که این دو مفهوم، جدا از هم هستند و اصولا در برابر هم قرار ندارند.

وی توجه دانشجویان، اساتید، صاحبنظران و عاشقان ایران و متدینین را به ضرورت هوشیاری در برابر توطئه ها و اجرای سیاست های شیطانی دشمن جلب کرد و گفت: متاسفانه گاهی اوقات این مباحث خطرناک و دشمن شاد کن و تضعیف کننده کیان کشور و ملت از برخی تریبون های رسمی شنیده می شود که آثار خسارت بار آن برجای خواهد ماند.

دکتر احمدی نژاد از مردم آذربایجان به عنوان پایه گذار ایران نوین و حافظ تمامیت کشور و فرهنگ ایران یاد کرد و افزود: زبان فارسی متعلق به همه مردم ایران است و مردم آذربایجان نیز همواره در خط مقدم پاسداری از استقلال و فرهنگ این سرزمین قرار داشته اند. بخش مهمی از بزرگترین شعرای ایران زمین در سده های اخیر از آذربایجان بوده اند که غالب اشعار خود را به زیباترین شکل به زبان فارسی سروده اند.

وی در پایان سخنانش به تجلیل و تمجید از همه اقوام ایرانی پرداخت و تاکید کرد که اگر قرار باشد سرزمینی به سرزمین دیگر ملحق شود، طبیعی است که پاره های جدا شده باید به دامان پرمهر مادری بازگردند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب