1400/10/26-20:49

بنا: ۲ تیم مجزا راهی بازی‌های آسیایی و پیکارهای جهانی کشتی خواهد شد

بنا: ۲ تیم مجزا راهی بازی‌های آسیایی و پیکارهای جهانی کشتی خواهد شد

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با اشاره به فاصله نزدیک پیکارهای جهانی و بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ گفت: ۲ تیم مجزا یعنی ۶ نفر برای بازی‌های آسیایی و ۱۰ نفر به قهرمانی جهان اعزام خواهند شد.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایرنا، مسابقات پنج وزن نخست رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان (مرحله دوم چرخه انتخابی) برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی جام تختی، از امروز (یکشنبه) در سالن شهدای هفتم تیر تهران آغاز شد و فردا (دوشنبه) با شناخت نفرات برتر به کار خود پایان خواهد داد.

محمد بنا امروز در حاشیه این پیکارها در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس فرایندی که از قبل ترسیم شد، مسابقات قهرمانی کشور را در زاهدان برگزار کردیم و الان هم مرحله دوم فرایند انتخابی تیم‌ ملی در حال برگزاری است. در مسابقات انتخابی جام تختی که سه نفر از مسابقات قهرمانی کشور انتخاب شدند که از انتخابی جام تختی هم در هر وزن سه نفر انتخاب می‌شوند که مسابقات خوبی را در جام تختی برگزار کنند و تقریبا فرایند داخلی با برگزاری جام تختی به اتمام خواهد رسید.

وی ادامه داد: سطح‌ مسابقات کشتی فرنگی، انتخابی جام تختی بد نیست و ما بضاعتمان به اندازه کشتی آزاد نیست ولی در مجموع مسابقات خوبی برگزار شد به خصوص در نوبت بعدازظهر امروز مبارزه‌های پایاپایی برگزار شد و فردا هم مسابقات پنج وزن دوم برگزار می‌شود که نفرات انتخاب شوند تا مسابقات خوب و جذابی را در جام تختی داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی یادآور شد: در جام تختی تکلیف نهایی چهار وزن ۵۵، ۶۰،  ۷۲  و ۸۷  کیلوگرم مشخص خواهد شد. در جام تختی همه مدعیان رو در رو با هم مبارزه می‌کنند و یک تیم خوب برای مسابقات جهانی سال ۲۰۲۲ در صربستان و بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو چین انتخاب خواهد شد.

وی در خصوص برنامه کادر فنی برای قهرمانی جهان و بازی‌های اسیایی گفت: طبیعتا با فاصله کمی که بین این دو رویداد وجود دارد فکر نکنم بتوانیم از یک تیم و یا یک نفر در دو مسابقه استفاده کنیم همان طور که می‌دانید بازی‌های آسیایی در ۶ وزن المپیکی برگزار می‌شود که ۶ نفر برای بازی‌های آسیایی و ۱۰ نفر برای پیکارهای جهانی انتخاب خواهند شد.

بنا همچنین در خصوص آغاز اردوهای تیم ملی کشتی فرنگی نیز اظهار داشت:  تا انتخابات و چرخه تیم ملی نهایی نشود اردویی نداریم و بعد از جام تختی در اوایل اسفند ماه اردوهای تیم ملی در نیمه دوم اسفند آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: برای مسابقات قهرمانی آسیا که فروردین ماه در اولان باتور مغولستان برگزار می‌شود اردوها ادامه خواهد داشت چرا که بعد از قهرمانی اسیا تورنمنت‌های بین‌المللی رو پیش رو داریم.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب