1400/12/09-19:10

دکتر احمدی‌نژاد: ضرب الاجل آمریکا به ایران پس از حمله روسیه به اوکراین، نشان دهنده هماهنگی قبلی آنهاست + فیلم

دکتر احمدی‌نژاد: ضرب الاجل آمریکا به ایران پس از حمله روسیه به اوکراین، نشان دهنده هماهنگی قبلی آنهاست + فیلم

دکتر احمدی نژاد امروز در پاسخ به سوالی پیرامون روند مذاکرات هسته ای و نتایج حاصل از آن تاکید کرد که آمریکا ضرب الاجل خود به ایران در باره موضوع هسته ای را بعد از حمله روسیه به اوکراین قرار داده است که این امر نشان دهنده هماهنگی قبلی میان آنها (آمریکا و روسیه) است.

به گزارش دولت بهار، دکتر احمدی نژاد امروز در پاسخ به سوالی درباره روند مذاکرات هسته ای و نتایج حاصل از آن گفت:

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه

در موضوع هسته ای، من در روند تصمیم گیری ها حضور ندارم و البته جزئیات مذاکرات هم منتشر نشده است که مردم در جریان باشند و بتوانند قضاوتی داشته باشند اما مجموعه شرایط و مسائل را که کنار هم می گذاریم تا حدودی متوجه می شویم که آنجا چه می گذرد و می توانیم پیش بینی کنیم که چه اتفاقاتی در انتظار هست.

اولین مساله، نقش آفرینی و میدان داری روسیه در موضوع هسته ای است. در دور جدید مذاکرات، روسیه میدان داری کرد و کار را تا اینجا جلو آورد.

همین روسیه بر سر تجاوز به اوکراین و در موضوع ایران با آمریکا توافق می کند. معلوم است که روسیه ای که از آن طرف دستش در دست آمریکاست، وقتی میدان داری می کند، در این میدان داری، ایران است که سرش بی کلاه خواهد ماند و متضرر خواهد شد.

جالب است که آمریکا ضرب الاجل خودش را درست بعد از حمله روسیه به اوکراین قرار داده است که این خودش باز نشان دهنده هماهنگی قبلی میان آنهاست. الان هم که به حسب ظاهر بهترین بهانه برای روسیه حاصل است که اگر ایران درخواست حمایت کند، خواهند گفت که ما درگیر هستیم.

چین هم به تبع روسیه به ظاهر، در جبهه ای قرار داشت که می خواهد به ایران کمک کند. دیدیم که در قطعنامه پیشنهادی توقف حمله روسیه به اوکراین، چین رای ممتنع داد و در واقع از روسیه حمایت کرد. او هم پشتیبانی نخواهد کرد زیرا مساله تایوان را دارد و توافق کرده است که برود و تایوان را تصرف کند و ضمیمه خودش کند. بنابراین انتظاری از آنها نیست.

مطلب دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، شرایط داخلی کشور است. وقتی از ظرفیت های مردم استفاده نمی شود و توانمندی ها و اقتدار مردم کنار گذاشته می شود و به آن توجه نمی شود، به طور طبیعی برکت از کارها می رود و امداد الهی هم نخواهد بود زیرا امداد الهی با توده های مردم است.

از این طرف هم ما از فرصت های گذشته استفاده نکردیم. در سال ۸۹ فرصت هایی ایجاد شد. در شرایط رضایتمندی بالای مردم و شرایط خوب اقتصادی، برای حصول توافق بدون هیچگونه امتیازی، براثر تصمیمات نادرست،  فرصت در آن زمان از دست رفت و وضعیت بدی به ملت ایران تحمیل شد که تا الان ادامه دارد.

وقتی مجموعه این ها را کنار هم می گذاریم به نظر نمی آید که شرایط موفقیت ایران در مذاکرات و تامین منافع ملت ایران، تامین شود.

من شخصا موافق رابطه با همه دنیا هستم. موافق رابطه با چین، روسیه، آمریکا و موافق همکاری و گفت و گو با همه کشورها بر اساس عدالت و احترام هستم به گونه ای که حقوق ملت ایران تامین شود و خدای ناکرده به گونه ای نشود که ما با یک برجام جدیدی مواجه شویم.

من برای ملت ایران و همه ملت ها دعا می کنم و آرزویم این است که همه عزیز و سربلند و مرفه و پیشرفته باشند و هیچ ملتی سختی و فقر و مشکلات اقتصادی نداشته باشد. به نظرم می رسد که اینها امکان تحقق دارد مشروط بر آنکه ما شرایط خودمان و شرایط بین المللی را ببینیم و از مسیر منطقی حرکت کنیم.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب