1400/12/28-14:33

واریز نشدن حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری تا روز آخر سال!

 واریز نشدن حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری تا روز آخر سال!

در حالی که فقط چند ساعت تا پایان ساعت اداری آخرین روز کاری سال ۱۴۰۰ باقی مانده است، هنوز حقوق اسفندماه عمده بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری واریز نشده است.

به گزارش دولت بهار به نقل از تسنیم، در حالی که یک میلیون و ۶۵۰ هزار بازنشسته از دستگاه‌های مختلف زیر نظر صندوق بازنشستگی قرار دارند و در طول سال حقوق این افراد با تأمین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه پرداخت می‌شود، در ماه پایانی سال جاری هنوز بخش قابل توجهی از بازنشستگان حقوق خود را دریافت نکرده‌اند.

از میان یک میلیون و ۶۵۰ هزار بازنشسته این صندوق، حقوق ۵۰۰ هزار نفر نهایتا تا سقف ۵ میلیون تومان است که حقوق اسفند خود را در ۳ روز گذشته دریافت کرده‌اند اما بقیه این بازنشستگان که حقوقی بالای ۵ میلیون تومان دارند همچنان منتظر واریز هستند.

علت عدم واریز بخش عمده‌ این بازنشستگان نیز عدم تأمین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه اعلام شده است؛ حدود ۹۷ درصد حقوق این افراد باید از طریق سازمان برنامه و بودجه و مابقی از محل سوددهی شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری تأمین شود.

قرار بود تا ساعت ۹ صبح امروز ۲۸ اسفند واریز حقوق این تعداد از بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری انجام شود که فعلا صورت نگرفته است.
 
همچنین سایت امنیتی نورنیوز نوشت: ️تعداد زیادی از بازنشستگان لشکری ضمن تماس و ارسال پیام برای نور نیوز از عدم واریز حقوق اسفندماه خود شکایت کرده اند.

ا️ین سایت اضافه کرد: در حالی که آخرین روز کاری سال ۱۴۰۰ رو به پایان است هنوز حقوق بازنشستگان لشکری واریز نشده و موجبات اعتراض شدید آنها را فراهم کرده است.

  ️علی رغم پیگیری مستمر این گروه از بازنشستگان از سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح( ساتا) هیچ پاسخ قانع کننده ای به آنها ارائه نشده است.  ️برخی اخبار تایید نشده حاکیست علت عدم پرداخت حقوق اسفندماه بازنشستگان لشکری تأمین نشدن اعتبار لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه است.

 حقوق اسفند بازنشستگان کشوری تا پایان امروز واریز می‌شود

علی خدامی مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری در گفت‌وگو با برنا، درباره واریز حقوق بازنشستگان کشوری، اظهار کرد: امروز تا پایان وقت حقوق بازنشستگان کشوری واریز خواهد شد و بازنشستگان صبور باشند.

خدامی گفت: با سازمان برنامه و بودجه هماهنگی‌های لازم صورت گرفته تا بتوانیم حقوق بازنشستگان را تا پایان امروز واریز کنیم.

خدامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا پرداخت حقوق بازنشستگان به تاخیر افتاده است؟ خاطرنشان کرد: این را از رئیس سازمان برنامه و بودجه بپرسید.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب