1401/01/05-21:01

پیش بینی های نجات بخش!

دولت بهار/ علی اکبر جوانفکر: پیشرفت، موفقیت و منافع هر فرد، نهاد، سازمان و کشور، در گرو میزان واقع بینی، قدرت تحلیل و ارزیابی دقیق و درست از روند تحولات و بویژه در سطح کلان مرتبط با سرنوشت یک ملت است زیرا در سایه آن می توان تصمیمات به هنگام و موثری را برای خنثی کردن اقدامات آسیب زا و شیطانی دیگران اتخاذ کرد وحتی ملت هایی را ازمواجهه با مشکلات سخت و دردناک نجات بخشید.

این روزها جهان در تب و تاب التهابات جدیدی قرار دارد. اوکراین هدف تجاوز همه جانبه، اشغال و کشتار مردم بیگناه از سوی ارتش روسیه قرار گرفته است، در حالیکه آمریکا و اروپا در یک بازی پیچیده سیاسی، به جای حمایت از مردم اوکراین، ترجیح داده اند، ملاحظات و منافع دراز مدت را سرلوحه کار خود قرار دهند و پا بر روی ارزش هایی بگذارند که سالهای مدید، خود را معرف و مدافع آنها وانمود می ساختند.

یک ماه پیش از وقوع این تجاوز، دکتر احمدی نژاد تنها شخصیت صاحبنام جهانی بود که با تحلیلی دقیق و روشن از روند تحولات، نسبت به حمله روسیه به اوکراین هشدار داد و اعلام کرد که آمریکا و روسیه بر سر حمله به اوکراین و ایران با یکدیگر معامله کرده اند، اتفاقی که انتظار می رفت قبل از وقوع، توجه مقامات و مسئولان کشور را معطوف به اتخاذ تدابیر حکیمانه نماید!

وی در آن هنگام گفته بود: من اطلاع دقیق دارم و به مقامات کشور هشدار می دهم و اعلام خطر می کنم، هوشیار باشید. خطر جنگ و هجمه در پیش است. بی خیال نباشید. اینقدر خام نباشید که به سبب گرفتار شدن در این دام ها و بازی های سیاسی،کسی جرات کند روی ایران با دیگران معامله کند! به آنها هم البته هشدار می دهم که خیال نکنید الان دولت و حاکمیت ضعیف شده است و شما هر کاری دلتان بخواهد می توانید انجام بدهید.

دکتر احمدی نژاد اول اسفندماه گذشته همچنین از طراحی یک نظم جدید توسط قدرتهای جهانی خبر داد و گفت: وقتی آن کنفرانس دموکراسی آذر ماه آمریکا را در کنار آزمایش بمب اتمی بسیار کُشنده این کشور در آبهای جنوب اقیانوس آرام می گذاریم، می فهمیم که نقشه های جدیدی در کار است که حتما باید با آنها مقابله شود.

پس از گذشت یک ماه از این پیش بینی حکیمانه دکتر احمدی نژاد، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه این هفته در اظهاراتی از «نظم جدید جهانی» سخن گفت و تاکید کرد که ایالات متحده باید آن را رهبری کند.

از ظواهر امر چنین بر می آید که مقامات آمریکایی و بویژه عوامل اصلی و تصمیم گیر پشت صحنه این کشور، متوجه تغییرات بنیادین و اساسی در اذهان، افکار و باورهای ملت ها شده اند و دریافته اند که نظام سرمایه داری و دموکراسی برآمده از آن دیگر قادر نیست به مطالبات حقیقی ملت ها پاسخ قانع کننده بدهد و از این رو درصدد برآمده اند تا شرایطی را تحت عنوان نظم جدید جهانی، بر ملت ها تحمیل کنند که رهبری یا مدیریت و کنترل آن در اختیار خودشان باشد.

باید توجه داشت که تا وقتی برتری جویی در دنیا وجود داشته باشد، انتخابات مردم کنترل شود، تمرکز ثروت و قدرت به گسترش تبعیض و خالی بودن دست مردم بیانجامد، تا موضوع لشکر کشی حل نشده و زرادخانه های عظیم تسلیحاتی، از دنیا برچیده نشوند، نمی توان برای بحران دموکراسی در دنیا پایانی را متصور بود، بنابراین قابل پیش بینی است که نظم جدید جهانی بر پایه مطالبات ملت ها از دولت ها با تمرکز بر تغییرات اساسی و بنیادین شکل خواهد گرفت.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب