1401/04/23-00:55

نام سپاه از لیست گروه‌های تروریستی آمریکا خارج نخواهد شد

 نام سپاه از لیست گروه‌های تروریستی آمریکا خارج نخواهد شد

رئیس‌جمهور آمریکا با تأکید بر اشتباه ترامپ به دلیل خروج از برجام، گفت: «در صورت شکست مذاکرات برای احیای برجام، ایالات متحده ممکن است از زور علیه ایران استفاده کند.»

به گزارش دولت بهار به نقل از ایسنا، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه در گفت‌وگویی با شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی عنوان کرد که به احیای توافق هسته‌ای ایران متعهد است.

وی در ادامه ادعا کرد: آنچه بد است، ایران با سلاح هسته‌ای است. ما با توافق می‌توانیم آن‌ها رو محدود کنیم.

بایدن تصمیم ترامپ برای خروج از توافق هسته‌ای را «اشتباهی بزرگ» خواند و اظهار کرد که ایران از آن زمان به برنامه هسته‌ای خود سرعت بخشیده است.

وی در ادامه گفت: ایران از هر زمان دیگری به سلاح هسته‌ای نزدیک‌تر است.

رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگار یونیت لوی درباره امکان استفاده از زور برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای گفت: به عنوان آخرین راه حل، بله.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه با اشاره به نظرش در مورد بازگشت به توافق هسته ای، گفت: ما توافق را بر روی میز گذاشتیم و آن‌ها را ارائه کردیم. حال همه چیز به ایران بستگی دارد.

وی همچنین تاکید کرد که آمریکا قصد دارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست آنچه سازمان های تروریستی می خواند، نگه دارد، حتی اگر این توافق را از مسیر خود خارج کند.

 بایدن پیش‌تر در آستانه سفر به منطقه نیز گفته بود که دولت او به «افزایش فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی علیه ایران را ادامه خواهد داد تا آماده بازگشت به توافق شود.»

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب