1399/06/15-11:35

طرح تفحص از سازمان تأمین اجتماعی کلید خورد

طرح تفحص از سازمان تأمین اجتماعی کلید خورد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از کلیدخوردن طرح تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی خبر داد.

به گزارش دولت بهار، سید غنی نظری عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، از کلید خوردن طرح تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی خبر داد.

وی افزود: نمایندگان زیادی طرح تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی را امضا کرده‌اند و در زمان حاضر این طرح تقدیم هیئت رئیسه شده است و در نوبت دستورکار جلسه علنی مجلس قرار دارد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه عملکرد مالی سازمان تأمین اجتماعی باید شفاف شود، تصریح کرد: عملکرد مالی این سازمان به‌ویژه در حوزه شستا با وجود 187 شرکت بزرگ و 9 هلدینگ و در نتیجه گردش مالی بسیار بالا شفاف نیست که ما در این طرح خواستار شفافیت در این زمینه هستیم.

نظری با تأکید به اینکه "ما به‌دنبال شفافیت در سازمان تأمین اجتماعی و شستا هستیم"، گفت: این شرکت‌ها باید دائماً به مردم درباره سود و زیان زیرمجموعه‌های خود و عدم تقویت آنها گزارش دهند.

وی با اعلام اینکه طرح تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان تأمین اجتماعی در 7 محور تهیه شده است، اضافه کرد: ضعف عملکرد و نحوه انتصابات در شستا، بیمه کارگران ساختمانی، بیمه فرشبافان و قالیبافان و بیمه بیکاران، عدم رعایت عدالت در سرمایه‌گذاری‌ها، عدم رعایت عدالت اجتماعی در حوزه درمان، پرداختی‌ها در سازمان تأمین اجتماعی، انتصابات در این سازمان و همچنین حقوق‌های نجومی برخی از مدیران در این سازمان از جمله محورهای تفحص از سازمان تأمین اجتماعی است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب