1401/06/24-23:36

اسامی فینالیست های ۴ وزن کشتی آزاد قهرمانی جهان - بلگراد

اسامی فینالیست های ۴ وزن کشتی آزاد قهرمانی جهان - بلگراد

نفرات راه یافته به فینال ۴ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان مشخص شدند.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایسنا، در پایان دور مقدماتی ۴ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در بلگراد صربستان، نفرات راه یافته به فینال مشخص شدند.

محمد نخودی در ۷۹ و حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم با برتری مقابل رقبای خود راهی فینال شدند و فردا شب(جمعه) به ترتیب برابر ۲ عنوان‌دار جهان و المپیک از آمریکا به روی تشک می‌روند.

نخودی دارنده مدال نقره جهان ۲۰۲۱ در فینال مقابل جردن باروز دارنده مدال های طلای جهان و المپیک از آمریکا مبارزه می‌کند و حسن یزدانی دارنده مدال طلای جهان و المپیک نیز در دیداری حساس در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم مقابل دیوید تیلور دارنده مدال های طلای جهان و المپیک از آمریکا مبارزه خواهد کرد.

اما امیرحسین زارع نماینده سنگین وزن ایران در دیدار نیمه نهایی مقابل طاها آکگل دارنده مدال های طلای جهان و المپیک از ترکیه ۴ بر ۲ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند. امیرمحمد یزدانی در وزن ۷۰ کیلوگرم نیز طبق اعلام کادر فنی به وزن قانونی برای حضور در این مسابقات نرسید.

اسامی نفرات راه یافته به فینال ۴ وزن نخست این رقابت‌ها به شرح زیر است:

وزن ۷۰ کیلوگرم: تایشی ناریکانی(ژاپن) - زین ردرفورد(آمریکا)

وزن ۷۹ کیلوگرم:محمد نخودی(ایران) - جردن باروز(آمریکا)

وزن ۸۶ کیلوگرم:حسن یزدانی(ایران) - دیوید تیلور(آمریکا)

وزن ۱۲۵ کیلوگرم: طاها آکگل(ترکیه) - مونختورین(مغولستان)

دیدارهای فینال از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه فردا شب(جمعه) آغاز خواهد شد.

نتایج دیدارهای نیمه نهایی ۴ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان:

۷۰ کیلوگرم:

تایشی ناریکانی (ژاپن) ۱۱ - ارنظر آکماتالیف (قرقیزستان) ۱۰

زین ردرفورد (آمریکا) ۷ - زورابی یاکوبیشویلی (گرجستان) ۰

۷۹ کیلوگرم:

جردن باروز (آمریکا) ۹ - علی پاشا عمرپاشایف (بلغارستان) ۲

محمد نخودی (ایران) ۵ - واسیل میخایلوف (اوکراین) ۴

۸۶ کیلوگرم:

حسن یزدانی (ایران) ۱۰ - بوریس ماکوئف (اسلواکی) ۰

دیوید تیلور (آمریکا) ۱۲ - عظمت دولتبکوف (قزاقستان) ۰

۱۲۵ کیلوگرم:

طاها آکگل (ترکیه) ۴ - امیرحسین زارع (ایران) ۲

لخاگواگرل مونختورین (مغولستان) ۴ - گنو پتریاشویلی (گرجستان) ۲

یزدانی رکورد ۶۰ ساله را شکست و پُرافتخارترین کشتی‌گیر ایران شد

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان با رقابت‌های اوزان ۷۰، ۷۹، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم امروز (پنج شنبه) در شهر بلگراد صربستان آغاز شد که حسن یزدانی به دیدار فینال رسید.

بر این اساس در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل ایوان ایچیزلی از مولداوی به برتری دست یافت. وی در دور سوم و مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۱ بر صفر سباستین جزیرزانسکی از لهستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. یزدانی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر بوریس ماکویف دارنده مدال نقره جهان از اسلواکی را از پیش برداشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی به مصاف دیوید تیلور قهرمان المپیک و جهان از آمریکا می‌رود.

حسن یزدانی قهرمان و نایب قهرمان المپیک که ۳ مدال طلا، یک نقره و یک برنز جهان را در کارنامه دارد در دیدار فینال به مصاف دیوید تیلور رقیب دیرینه خود خواهد رفت و باید دید این بار کدام کشتی گیر پیروز میدان خواهد شد.

حسن یزدانی و تیلور تاکنون چهار بار به مصاف هم رفتند که کشتی گیر آمریکایی ۳ بار پیروز میدان بوده اما در فینال رقابت‌های جهانی سال گذشته مغلوب یزدانی شده است.

یزدانی با صعود به فینال مسابقات جهانی صربستان ضمن قطعی کردن مدالش، تعداد مدال‌های دوران حرفه‌ای خود در مجموع مسابقات جهانی و المپیک را به عدد ۸ رساند.

غلامرضا تختی در سال ۱۳۴۱ به مدال نقره جهان رسید و هیچ کس فکر نمی کرد که رکورد ۷ مدال جهانی و المپیک او تا ۶۰ سال بعد نیز همچنان پابرجا باشد. نخستین کسی که توانست با این رکورد برابری کند، ژنرال ۷ مداله کشتی فرنگی ایران یعنی حمید سوریان بود که او هم نتوانست از این رکورد عبور کند. همچنین عبدالله موحد و علیرضا حیدری هم هر کدام با ۶ مدال جهانی و المپیک در رده سوم پرافتخارترین کشتی‌گیران کشورمان دارند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب