1399/06/21-11:00

کویت وضعیت سلامت امیر این کشور را پایدار اعلام کرد

کویت وضعیت سلامت امیر این کشور را پایدار اعلام کرد

دیوان امیری کویت با رد شایعات پیرامون مرگ امیر این کشور اعلام کرد که وضعیت سلامت او پایدار و در حال گذراندن دوره درمان است.

به گزارش دولت بهار, خبرگزاری رسمی کویت (کونا) بامداد جمعه به نقل از دیوان امیری کویت شایعاتی را که درباره مرگ شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود، رد و اعلام کرد که وضعیت سلامت او پایدار و در حال گذراندن دوره درمان خود است.

«شیخ علی جراح الصباح» وزیر دیوان امیری کویت به این خبرگزاری گفت که به صورت مداوم با معاون گارد ملی که به همراه امیر این کشور به آمریکا رفته، در تماس است و او وضعیت سلامت وی را پایدار توصیف کرده است.

از شامگاه پنجشنبه برخی کاربران در شبکه‌های مجازی شایعاتی را پیرامون مرگ امیر کویت منتشر کردند که بیشتر آن‌ها منابع صهیونیستی مورد استناد قرار داده بودند.

امیر کویت که از ۲۸ تیرماه برای انجام آزمایش‌های پزشکی به بیمارستان منتقل شده بود، اوایل مردادماه در پی تصمیم تیم پزشکی وی، برای ادامه درمان به آمریکا اعزام شد.

طبق اعلام رسانه‌های کویتی، به موجب فرمانی امیری، ولیعهد به طور موقت وظایف امیر کویت را برعهده گرفته است.

شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح ۹۱ ساله از سال ۲۰۰۶ و پس از کناره‌گیری «سعد العبدالله السالم الصباح» بر اثر بیماری، امیر کویت شد.

امیر ۹۱ ساله کویت، تابستان پارسال نیز به منظور معاینات پزشکی در یکی از بیمارستان‌های آمریکا بستری و زمان دیدار وی با دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور به خاطر وضع جسمانی به تأخیر افتاد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب